Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@04:26:42 GMT

فراخوان جشنواره قلم 3 آبان امسال منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۱۷۸

فراخوان جشنواره قلم 3 آبان امسال منتشر می‌شود

گودرز شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توجه ناکافی به مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: برخی از مباحث در حوزه آموزشی کشور ما اساسی است و باید عملیاتی شود؛ از جمله مباحث مهم کارآفرینی و مهارت‌آموزی است، یعنی باید به سمتی برویم که دانش‌آموزان در زمان تحصیل حداقل یک مهارت آموخته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره قلم معرفی ظرفیت‌های آموزش از راه دور است، افزود: جشنواره قلم همین مسیر را دنبال می‌کند که دانش‌آموزان مهارت‌ هم بیاموزند و به اشتغال، کار و کارآفرینی فکر کنند.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: یک بخش از جشنواره قلم، دانش‌آموزی بوده که رویکرد آن فکرهای جدید، خلاقیت، نوآوری و در نهایت کارآفرینی است. بخش دوم مربوط به معلمان است و منظور از آن خدمات نوین آموزشی است، یعنی معلمانی با استفاده از امکانات روز موفق به تولید محتوای جدید آموزشی شده‌اند، می‌توانند در این بخش ثبت‌نام کنند.

شاهمرادی ادامه داد: بخش سوم جشنواره قلم، طرح‌نگار نام دارد و رویکرد آن ثبت و ضبط تمامی موفقیت‌های چشم‌گیر دانش‌آموزان، معلمان و اولیا در مدارس آموزش از راه دور است. در این بخش از دوره‌های اول و دوم جشنواره، خاطرات بسیار جالبی از سه گروه به دست‌مان رسیده که بسیار خواندنی است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یکی دیگر از بخش‌های مهم جشنواره قلم را، بخش خبرنگاران دانست و تأکید کرد: از خبرنگاران و رسانه‌ها که در ارتباط با آموزش دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، فعالیت رسانه‌ای (اعم از گزارش‌های مکتوب و تصویری) انجام داده‌اند، خواسته‌ایم در این بخش مشارکت کنند.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو جشنواره قبلی شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان، معلمان و خبرنگاران بودیم؛ اگرچه انتظار ما از رسانه‌ها بیش از این است.

شاهمرادی از تشکیل جلسه ستاد مرکزی سومین جشنواره قلم در مرداد امسال خبر داد و گفت: قبل از شروع سال تحصیلی جدید، برنامه عملیاتی و اجرایی جشنواره قلم سه تصویب خواهد شد و احتمالاً فراخوان جشنواره قلم در آبان‌ماه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

168 / 320 گودرز شاهمرادی شاهمرادی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش جشنواره قلم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش جشنواره قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم