Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:41:11 GMT

مباحث دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۱۶۹

مباحث دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

منصوری آرانی با رد ادعای آمریکا، تاکید کرد: مباحث دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص ادعای آمریکا راجع به آمادگی ایران برای مذاکره موشکی، گفت: موضوعاتی که بستگی به دفاع ما دارد قطعا موضوعی نیست که قابل مذاکره باشد.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این خصوص تنها دولت تصمیم گیری نمی کند، افزود: صیانت ما از مرزها و ارزش ها یک موضوع حیاتی است که به هیچ وجه مذاکره نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اظهار این که ما فعلا بر روی این بحث داریم که چرا کشورهایی که ادعای قطعنامه سازمان ملل را دارند از آن خارج شده اند و بدون اینکه دلیلی برای اقدام خودشان داشته باشند مبانی سازمان ملل را زیر سوال برده اند، خاطرنشان کرد: هیچ مذاکره ای در هیچ رابطه ای از سوی ایران رخ نمی دهد الا این که کشورهای اروپایی و آمریکا را وادار کنند که قطعنامه های سازمان ملل را بپذیرد و به آنچه که قطعنامه 2231 مسئولش کرده است بازگردد.

 

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: این موضوعی نیست که با آن بخواهیم صحبت کنیم موضوعات دفاعی ما به خودمان بستگی دارد و ما هستیم که تصمیم می گیریم که چه سلاحی را متناسب با تهدیداتی که برای ما متصور است به کار ببریم.

 

منصوری آرانی با تاکید براین نکته که با توجه به استقلال ایران بدیهی است که میدان تهدیدات را رصد می کنیم و بر مبنای آن تاکتیک هایی را اتخاذ می کنیم، عنوان کرد: عرصه تهدیدات و عرصه دفع تهدیدات موضوعی است که به استراتژی ما بستگی دارد و هیچ کشور مستقلی روی این موضوعات مذاکره نمی کند.

 

وی تلاش های آمریکا در این زمینه را به منظور جبران گریزش از قطعنامه 2231 سازمان ملل دانست و یادآور شد: آمریکا یک خطای فاحشی را مرتکب شده است و آن خروج از قطعنامه 2231 سازمان ملل است در حالیکه کشوری که جزو 5 کشور دائم شورای امنیت است باید مدعی این قطعنامه ها باشد اما آمریکا امروز به کشوری تبدیل شده که لغو کننده آن است.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: این مساله آمریکا را منزوی کرده است و روی سازمان ملل یک علامت سوال گذاشته است که اگر قرار باشد قطعنامه های سازمان ملل برای اعضای شورای دائم بی ارزش باشد به طور فاحش کارایی خودش را از دست داده است. به همین دلیل تمام این بحث ها برای این است که آمریکا راه چاره ای برای انزوای خودش و حل خطای فاحش خروج از قطعنامه 2231 بیابد./

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب جشن های دهه کرامت امام رضا ع شیراز معاون رئیس جمهور روزنامه مجلس حجاب و عفاف مذاکره موشکی ایران و آمریکا مذاکره موشکی ایران مذاکره موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی