Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران با بیان اینکه قیمت متعلقات گل از جمله روبان، کاغذ رنگی و حتی روزنامه باطله ۴ برابر شده گفت: در یک بازه زمانی شاهد هجوم خریداران گل از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان به بازار گل ایران و محلات بودیم. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رکود در بازار گل اظهار کرد: در حال حاضر شاهد رکود در بازار گل هستیم و گرچه قیمت گل افزایش نداشته ولی متعلقاتی همچون کاغذهای رنگی، اسفنج، سیم، روبان، تور و ساتن نسبت به سال گذشته به شدت گران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران ادامه داد: قیمت این اقلام نسبت به سال گذشته نزدیک به 400 درصد گران شده و متاسفانه حتی روزنامه باطله‌ای که پیش از این اتفاقات هرکیلوی آن را 1500 تومان می‌خریدیم به 7000 تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار گل وجود ندارد ولی در عین حال به نظر می‌رسد خرید گل هم با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، کاهش داشته و همین موضوع، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شاهرخی در پاسخ به این سوال که آیا واردات بذر گل همچنان امکانپذیر است یا خیر گفت: در حال حاضر واردات بذر گل به کشور انجام می‌شود چراکه بذر اغلب گل‌های تولیدی در کشور از خارج تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا امروز اثر تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز بر قیمت گل تاثیر چندانی نداشته چراکه بذرهای وارداتی که قبلا وارد کشور شده بود همچنان جوابگوی نیاز داخل است ولی به نظر می‌رسد با افزایش قیمت ارز، از صرفه اقتصادی واردات بذر کاسته شود و تولیدکنندگان داخل به سمت تولید بذر گل در داخل کشور ترغیب شوند.

وی ادامه داد: البته در یک بازه زمانی، بدلیل به صرفه شدن خرید کالاها از ایران برای اتباع سایر کشورهای همجوار، در بازار گل هم شاهد هجوم خریداران گل از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان بودیم و حجم قابل توجهی از گل ایرانی وارد این کشورها شد و کامیون‌هایی مستقیما از محلات، بار گل ایرانی را به این کشورها منتقل می‌کردند.

شاهرخی با بیان اینکه از صادرات گل ایران به این کشورها استقبال می‌کنیم گفت: ما معتقدیم که صادرات گل و درآمدهای ارزی برای تولیدکنندگان باعث رونق تولید گل در کشور می‌شود و امیدواریم بتوانیم ظرفیت صادراتی و تولیدی خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اتاق اصناف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق اصناف اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • نفت در مدار رشد؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی