Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@14:53:21 GMT

قیمت دلسوزی برای طبیعت چند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۲۰۵

قیمت دلسوزی برای طبیعت چند؟

خبر رسید مرد سبزِ داستانِ ما چاقو خورده و در بیمارستان بستری شده، آن هم به این خاطر که عاشق درختان بوده؛ راستی قیمت دلسوزی برای طبیعت چقدر است؟...

به گزارش ایسنا، ماجرا از این قرار است که چند نفر در حال آتش زدن درختی بوده اند که مردِ سبزِ قصه‌ی ما از راه می‌رسد و به آنها تذکر می‌دهد که طبیعت را از بین نبرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد هم درگیری اتفاق می‌افتد و ضرب چاقو به میان می‌آید.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در تشریح جزییات این واقعه به ایسنا گفت: آقای "مسعود فربود" شب گذشته با چند نفر روبرو می‌شود که در حال آتش زدن چند درخت هستند، می‌رود و به آنها تذکر می‌دهد که این کار شما درست نیست و این درختان سبز و زنده هستند، و گناه دارند. آنها می‌گویند به تو ربطی ندارد و این درختان در زمین خودمان است، دوست داریم آن را آتش بزنیم، و وقتی قصد می‌کند با دوربین گوشی‌اش از صحنه فیلم بگیرد با او گلاویز می‌شوند و همانجا درگیری بین ایشان رخ می‌دهد.

صادق پورسالم ادامه داد: در طی این درگیری گوش آقای فربود پاره می‌شود و صدمات دیگری نیز به او وارد می‌کنند، پس از انتقال او به درمانگاه سعدآباد، برادر آن شخص ظاهراً با چاقو به فربود حمله می‌کند، بعد فوراً او را به بیمارستان شهید گنجی برازجان انتقال می دهند و در آنجا به دلیل پارگی گوش توصیه می کنند به بوشهر انتقال یابد و در نهایت مصدوم را به بیمارستان شیراز انتقال می‌دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر آقای فربود در بیمارستان شیراز بستری است، من با پدر ایشان صحبت کرده‌ام و حال عمومی اش خوب است اما به دلیل جراحات وارده بر اثر ضربه چاقو و… در اتاق عمل حضور دارد.

رییس محیط زیست دشتستان خاطرنشان کرد: شخص مذکور ظاهراً شناسایی شده ولی از وضعیت دستگیری وی اطلاعی ندارم.

پورسالم با اشاره به اهمیت محیط زیست و حفظ آن گفت: آقای "مسعود فربود" از فعالان خوب حوزه محیط زیست در شهرستان دشتستان و رییس هیئت مدیره انجمن دوستداران طبیعت سعدآباد و کسی است که وقت و منابع شخصی‌اش را برای حفظ طبیعت و محیط زیست هزینه کرده است.

این مسئول محیط زیستی اضافه کرد: متاسفانه امروزه آسیب به محیط زیست و طبیعت پیرامونی به شکل یک معضل مطرح است. فرهنگ عمومی زیست محیطی جامعه ما نباید اینقدر پایین باشد که اگر به کسی برای آتش زدن یک درخت تذکر می‌دهند موضوع به درگیری بیانجامد و تذکر دهنده را مورد ضرب و شتم قرار دهند. امیدوارم روزی فرهنگ ما آنقدر غنی شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و مردم همه طرفدار و فعال محیط زیست باشند.

بنا بر اعلام یک منبع آگاه در این درگیری هر دو طرف دچار مصدومیت شده و در مراکز درمانی تحت مداوا می‌باشند، شخص خاطی در زمین خودش واقع در سعدآباد در حال آتش زدن درختی بوده که به دلیل تذکر گرفتن از سوی فعال محیط زیستی با هم درگیر می‌شوند. در حال حاضر نیز هر دو تحت درمان هستند و پس از بهبودی و کسب اطمینان از سلامت ایشان روال قضایی دنبال خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض