Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:03:00 GMT

داستان دراماتیک یک سنگ قبر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۸۵۰

داستان دراماتیک یک سنگ قبر

اگر گذرتان به گورستان امامیه تبریز افتاد، جاذبه‌های تاریخی زیادی همچون سنگ قبرهای قدیمی و نمادین، مزار شخصیت‎های برجسته تاریخی و مزار شهدای مشروطه وجود دارند که توجه شما را به خود جلب می‌کند.

‌به گزارش ایسنا، در میان انبوده سنگ قبرها، سنگ قبری منقوش به شمایل یک زن در یکی از قطعات این گورستان قدیمی به چشم می‌خورد، اما این قبر یک زن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

این سنگ قبر داستان متفاوتی دارد که یکی از حاضران که برای ادای نذرش به این گورستان آمده است، آن را برای ما روایت می‌کند، او می‌گوید که این قبر مزار یک داماد جوان‌مرگ اهل محله حکم آباد تبریز است که درست در شب عروسی‌اش به دنبال تصادف با یک خودرو جان خود را از دست می‌دهد.

با وقوع این حادثه که تاریخ وقوع آن به ۷۱ سال قبل باز می‌گردد، نقش عروس جوان داغدار و قاب کوچکی برای قرار دادن عکس داماد بر روی سنگ قبر حک می‌شود.

گفته می‌شود عکس داماد جوان مرگ در ماه‌های آغازین این حادثه در قاب کوچک هجاری شده بر روی سنگ قرار داده شده بود، بسیاری از محلی‌ها که تاریخ فوت عزیزانشان با تاریخ این سنگ قبر یکی است، داستان این سنگ قبر را می‌دانند و از آن به عنوان یکی از غم انگیزترین مرگ‌ها یاد می‌کنند.

البته این گفته‌ها فقط توسط اهالی محل نقل می‌شود و علی رغم تلاش‌های فراوان هیچ سند رسمی در خصوص این مزار به دست ما نرسید و ممکن است داستان واقعی این سنگ قبر متفاوت باشد.

گورستان امامیه تبریز قدمتی ۱۲۰ ساله دارد و زمین آن که بیرون از تبریز و در جایی به نام «یانیخ تپه» قرار داشته، متعلق به بانو «نورالسلطنه»، دختر مظفرالدین شاه و همسر «سید کاظم امامی طباطبایی» است. - سید کاظم، پسر «آقا میرزا یوسف طبابایی»، بانی «قیزیللی مسجد» تبریز و از رجال درجه یک مملکت در زمان ناصرالدین شاه بود، این زمین در سال ۱۲۷۵ به نام گورستان مسلمانان وقف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • عکس‌| شادی ویژه سردار از برد دراماتیک رم
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار
  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • (تصاویر) اوراقچی‌های تهران؛ باغ‌هایی که گورستان ماشین شده‌اند
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • رمزگشایی از گورستان تاریخی هفتاد ملا (+عکس)
  • (ویدئو) نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش