Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "کیومرث دانشجو" با اشاره به اینکه بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از 519 میلیمتر رسیده است، گفت: میزان بارش‌های این حوضه نسبت به سال آبی گذشته 26 درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت بیش از 47 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به 1271.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

69 متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر و پنج سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 97) یک متر و 42 سانتی‌متر افزایش یافته است.

دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به 3087.33 کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 925 کیلومتر مربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از یک هزار و 364 کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه به حدود 4.59 میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و 820 میلیون مترمکعب و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری حدود سه میلیارد و 540 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دریاچه ارومیه وزارت نیرو حجم آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 بارش شدید باران و رهاسازی گسترده آب باعث شده ورود آب به دریاچه ارومیه از طریق پنج رودخانه پیوسته شود. ویدیویی دیدنی از لحظۀ اتصال 5 رود با دریاچۀ ارومیه را با جزئیات می‌بینید.

دیگر خبرها

  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه