Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:39:24 GMT

شبکه فیبر نوری در جزیره آشوراده ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۹۶۳

شبکه فیبر نوری در جزیره آشوراده ایجاد می شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان با اشاره به آخرین اقدامات در راستای طرح گردشگری جزیره آشوراده، گفت: در حال انعقاد قرارداد با شرکت مخابرات گلستان برای ایجاد فیبر نوری در جزیره آشوراده هستیم و امیدواریم تا یکی دوماه آینده فیبر نوری به جزیره آشوراده برود.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، ابراهیم کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه ای که دو هفته قبل در سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، مقدمات اجرای پروژه آشوراده استارت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این جلسه مقرر شد تصمیم گیری های مرتبط با آشوراده در کمیته ای که مدیرکل محیط زیست گلستان هم در آن عضویت دارد، گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های گردشگری در 22 هکتار از مساحت آشوراده ایجاد خواهد شد، افزود: جزیره آشوراده در حوزه استحفاظی استان گلستان قرار دارد و مدیریت زیست محیطی آن با استان مازندران است.

کریمی با بیان اینکه تامین زیست ساخت های اولیه از جمله آب، برق و تلفن و پل دسترسی در این جزیره به میراث فرهنگی استان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: بقیه موارد برای جذب سرمایه گذار، بر اساس قوانین موجود به مزایده گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان، 70 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح مصوب شد، گفت: فیبر نوری را تا یکی دوماه آینده در جزیره آشوراده داریم و پروژه های دیگر با توجه به تخصیص اعتبار سفر رئیس جمهور انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان یاد آور شد: آن چیزی که ما به عنوان متولی گردشگری از این طرح انتظار داشتیم، مصوب نشد، اما ما به حداقل ها هم قانع هستیم. در طرح ما بدون اینکه در آشوراده هتلی ساخته شود و اقدامی مغایر با ضوابط زیست محیطی اقدامی صورت گیرد، امکان حضور نامحدود گردشگر وجود داشت ولی آن چیزی که مصوب شد حضور حداکثر 500 گردشگر در شبانه روز است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان مازندران تصمیم گیری های تلفن سازمان حفاظت محیط زیست فیبر نوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند