Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:40:28 GMT

تحویل سه فروند پهپاد مهاجر 6 به نزاجا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۷۲۳۳

تحویل سه فروند پهپاد مهاجر 6 به نزاجا

باهدف تقویت یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش، سه فروند پهپاد تهاجمی بدون سرنشین مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد.

به گزارش مشرق، امیر  «شهرام حسن‌نژاد» فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش در آیین الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو اظهار داشت: سه فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده‌ها آرایش جدید عملیات پهپادی در نیرو را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اولین عملیات برون‌مرزی مهاجر۶ با بمب‌های قائم

وی افزود: بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی و همچنین با تغییر رویکرد نیروی زمینی ارتش از عملیات‌های پدافندی به آفندی در مناطق تحت مسئولیت به ویژه در منطقه شمال شرق کشور، با همکاری گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) این نیرو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس، پرنده‌های بدون سرنشین و تمام ایرانی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش ملحق شد.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نزاجا با بیان اینکه انهدام هدف‌های از پیش تعیین ازجمله ماموریت‌های پهپاد مهاجر ۶ است افزود: قدرت و دقت بالا و همچنین شناسایی و مراقبت همزمان از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش از دیگر قابلیت‌های این دستاورد بومی است.

امیر حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: با ورود پرنده‌های بدون سرنشین مهاجر ۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپادها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

این مقام ارشد نظامی تأکید کرد: با الحاق و توانمندسازی این نوع پرنده‌ها، هرگونه تهدیدی در مرزهای جمهوری اسلامی و در آن سوی مرزها، قبل از شکل‌گیری، شناسایی، رهگیری و منهدم خواهد شد.

وی ویژگی‌های پهپاد مهاجر ۶ را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برد بالا، سقف پروازی قابل ملاحظه، مداومت پروازی ۲۴ ساعته با بکارگیری پرنده‌های مشابه، قدرت حمل گلوله‌های با دقت بالا و نقطه زن در روز و شب، قدرت تحمل در شرایط جوی مختلف و بکارگیری آسان در موقعیت جغرافیایی گوناگون ازجمله ویژگی‌های این پرنده است.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) افزود: از دیگر خصوصیت‌های این پرنده‌ها بهره برداری از دوربین‌های با دقت بالا دید در شب است که می‌تواند در عملیات‌های شبانه بصورت کاملا موفق عمل کند.

امیر حسن‌نژاد گفت: پرنده‌های مهاجر ۶ دارای سامانه فوتوگرامتری سه بعدی در زمین‌های ذوعارضه و غیر قابل عبور نیز هستند.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نزاجا پهپاد مهاجر 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در این بازدید گفت: آنچه به ارزش کار مرزداران می‌افزاید خدمت به اسلام و مسلمین است که ضمن در پی داشتن رضایت مردم رضایت خدا را به همراه دارد.

ارزیابی توان رزمی و عملیاتی مرزداران و بازدید از تجهیزات و امکانات از دیگر برنامه‌های بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگ مرزی جکیگور بود.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی