Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقصود اسعدی سامانی درباره مشکلات ارزی شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: دولت نمی‌تواند ارز نیمایی در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دهد. نرخ ارزی هم که در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد به ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد. نرخ دلار در روزهای اخیر کاهش یافته و امیدواریم گشایشی در وضعیت هزینه‌های ارزی ایرلاین‌ها و به تبع آن در قیمت بلیت ایجاد شود؛ اما تا این کاهش نرخ ارز بخواهد اثرگذاری خود را نشان دهد، زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بانک مرکزی به ما دلار نمی‌دهد و از ارزهای دیگر مانند روپیه هند و یوآن چین به ما داده می‌شود که نرخ تبدیل آنها ۱۵ تا ۱۶ درصد است. مبلغی را هم صرافی‌ها بابت انتقال ارز دریافت می‌کنند که نهایتاً دلار را ایرلاین‌ها می‌توانند به قیمت بالای ۱۲ هزار تومان دریافت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تعریف دامنه نرخی جدید از سوی شرکت‌های هواپیمایی، تصریح کرد: در حال حاضر کف و سقف قیمتی جدیدی از سوی ایرلاین‌ها برای بلیت هواپیما بازتعریف شده تا از سقف تعریف شده، کسی بالاتر نفروشد. چون برخی سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما، به صورت غیر قانونی بلیت را با قیمت بالاتر از آنچه شرکت هواپیمایی به مسافران عرضه می‌کند، می‌فروختند برای آنکه امکان نظارت و کنترل قیمت‌ها وجود داشته باشد، دامنه قیمتی را طراحی و در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری کرده ایم.

وی یادآور شد: این دامنه جدید قیمتی در تیر امسال طراحی و دامنه قیمتی که در آذر ماه ۹۷ اعلام شده بود، آپدیت شده است. البته بازه قیمت‌ها تقریباً در همان دامنه جدول سال گذشته است اما در برخی مسیرها به دلیل طولانی بودن آنها و شرایط خاصی که دارد، تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته ایم. حتی در مسیر پرتردد تهران-مشهد که سقف قیمتی جدول آذر ماه سال قبل، ۸۵۰ هزار تومان بود در جدول تیر ماه امسال به ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافته است که به خاطر تردد بالا، شرکت‌های هواپیمایی تلاش داشته اند نرخی را اعلام کنند که زائران و مسافران رغبت بیشتری برای مسافرت هوایی به این شهر را داشته باشند.

به گفته اسعدی سامانی این نرخ‌ها، سقف قیمتی است و قرار نیست شرکت‌های هواپیمایی الزاماً با نرخ حداکثری اقدام به فروش بلیت کنند. بلکه در بسیاری از ساعات پروازی برای اینکه هواپیما تردد خالی نداشته باشد، بلیت‌ها با قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان از سوی ایرلاین‌ها فروش می‌رود.

وی افزود: اگر کاهش فعلی نرخ ارز پایدار بماند، می‌تواند در کاهش نرخ بلیت مؤثر باشد اما در مجموع بلیتی که فروخته می‌شود، بسیار پایین‌تر از دلار با نرخ ۷ هزار تومانی است. چون مثلاً مسیر تهران-مشهد حدود ۶۰ دلار هزینه دارد، اگر هر بلیتی را ۴۰۰ هزار تومان بفروشیم، نمی‌تواند هزینه‌های مورد نظر را جبران کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: علی رغم آنکه شرکت‌های هواپیمایی ارز با قیمت آزاد تهیه می‌کنند، امکان افزایش قیمت بلیت در ماه‌های آتی وجود ندارد؛ چون سقف نرخی که بروزرسانی شده، بر اساس دلار ۱۲ هزار تومان است.

جدول میانگین قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران مشهد در خرداد ماه ۹۸ (برخی ایرلاین‌های پُرتقاضا)

۲۲۳۲۲۵ کد خبر 1280629

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قیمت بلیت هواپیما هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا گابریل کالدرون شورای نگهبان محمدعلی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد

بیت‌کوین برای نوسانات بعدی آماده شده است زیرا گاوها به دنبال قیمت ۷۰ هزار دلار هستند.

به گزارش ایسنا، قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که  ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۹.۵۰ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد