Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@18:08:05 GMT

در اسلام چیزی به نام "جماعت‌های اسلامی" نداریم 

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۷۶۸۴

در اسلام چیزی به نام 'جماعت‌های اسلامی' نداریم 

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، برنامه نشست دوره ای طلاب الازهر با اعضای هیئت علمای الازهر این هفته با حضور شیخ محمد ربیع الجوهری عضو هیئت علمای الازهر، شیخ محمود محمد حسین استاد اعتقادات و فلسفه دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر و شیخ صلاح العادلی دبیرکل هیئت علمای الازهر با عنوان "فکر منحرف؛ اسباب و درمان" برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست دکتر محمود حسین، استاد و رئیس بخش اعتقادات و فلسفه دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر گفت: اندیشه افراطی اندیشه ای سست و بی اساس است که برخی گروه ها برای اجرای توطئه های بین اللملی از آن استفاده کردند و مقابله با این اندیشه نیازمند تلاش بیشر و حمایت از جوانان است تا در دام این اندیشه ها و گروه ها قرار نگیرند، زیرا راه آنها گمراهی است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

در همین راستا صلاح العادلی دبیرکل هیئت علمای بزرگ الازهر گفت: حمایت از جوانان در برابر اندیشه های انحرافی و افراطی مسئولیتی مشترک است که بر دوش حکومت و الازهر قرار دارد و الازهر باید با این اندیشه افراطی مقابله کند همان گونه که سایر نهادهای کشور نیز باید به میدان بیایند زیرا آنها نیز با این آفت درگیر هستند و همه باید برای نابودی آن دست به دست هم بدهند.

جوهری نیز در این نشست تأکید کرد: ما در اسلام چیزی به نام جماعت های اسلامی نداریم و این اصطلاحی ساختگی است، زیرا قرآن کریم می فرماید: "وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً" و البته باید توجه داشت که مذاهب فقهی با جماعت های اسلامی فرق دارد و میان این دو تفاوت بسیار است، زیرا ما می دانیم که اختلاف فقهی مایه رحمت برای امت است، اما اختلاف جماعت های اسلامی مایه تفرقه و دودستگی و درگیری است و به همین ترتیب اختلاف نظر فقها موجب رحمت و آسانی برای امت است، اما اختلاف جماعت های اسلامی نتیجه اش انفجار و سوزاندن و خونریزی است.

اصطلاح "الجماعات الاسلامية" اصطلاحی است که با ظهور داعش و جریان های افراطی ساخته شد و این گروه ها برای هویت بخشی و مشروعیت دادن به خود در چارچوب اسلام از این اصطلاح استفاده کردند در صورتی که اندیشه و عملکرد آنها با اسلام فاصله زیادی داشته و دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود