Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:43:26 GMT

80 درصد اعتبارات کشور در اختیار دستگاه‌های ملی است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۳۰۱۰

80 درصد اعتبارات کشور در اختیار دستگاه‌های ملی است

استاندار مرکزی گفت: 80 درصد اعتبارات کشور در اختیار دستگاه‌های ملی قرار دارد و تنها 20 درصد به استان‌ها اختصاص می‌یابد. در این شرایط هیچ کسی بهتر از استان‌ها کارشناس مسائل خودشان نیستند و باید اجازه داد که این اعتبارات کم حداقل توسط استان توزیع شود.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به توزیع اعتبارات استان اظهار کرد: بر همین اساس یک هفته به فرمانداران و شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها فرصت داده می‌شود تا براساس نیازهای واقعی اعتبارات ابلاغی را توزیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گلایه مندیم، این نوع ابلاغ اعتبارات و مسلوب کردن اختیارات شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها اصلا در سیاست دولت و حتی مجلس جایی ندارد به همین دلیل توزیع اعتبارات به شهرستان‌ها سپرده می‌شود تا نظرات خود را اعلام کنند.

استاندار مرکزی در خصوص آیین‌نامه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه‌های تخصصی آن و ادغام برخی از کارگروه‌ها افزود: این آیین‌نامه توسط هیات وزیران مصوب شده است که ایرادات دارد و وزیر کشور در حال رایزنی جهت اصلاح آن است، اما تا زمان اصلاح مکلف به اجرای آن هستیم. کارگروه‌های ذیل شورا تا 2 هفته آینده به مانند قبل برگزار شود و سپس در خصوص آن تعیین تکلیف لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته رییس قوه قضاییه به استان مرکزی بیان کرد: در این سفر به دستور رییس قوه 50 میلیارد تومان برای رفع نیازهای دستگاه قضایی استان مرکزی مصوب شد، همچنین در حال جمع‌بندی مصوبات جلسات این سفر هستیم.

وی با اشاره به دستور آیت الله رییسی در تشکیل کارگروهی جهت بررسی و رفع مشکلات اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان مرکزی افزود: امیداریم ظرف 2 هفته آینده با اخذ نتایج و راه‌حل‌های لازم جهت رفع مشکلات جلسه‌ای با حضور رییس قوه قضاییه داشته باشیم تا دستورات نهایی از جانب وی مطرح شد، موضوعاتی که توسط قوه قابل رفع باشد، از طریق این مجموعه دنبال می‌شود و مباحث غیرمرتبط با قوه قضاییه در جلسه سران سه قوا مطرح می‌شود تا مشکلات صنعتی، اقتصادی، تولیدی و کارگری استان مرکزی رفع شود.

آقازاده در ادامه این جلسه تصریح کرد: متاسفانه درآمد کشور به اندازه بودجه مصوب نیست و در حال حاضر نیز 20 درصد کاهش در تامین درآمد کشور دیده می‌شود به همین دلیل باید رویکرد صرفه‌جویی در همه ابعاد مدنظر دستگاه‌های اجرایی و امور اداری قرار گیرد تا این شرایط سخت پشت سر گذاشته شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال 98 بیان کرد: باید دقت لازم صورت گیرد که مبادا برخی از کاندیداها وعده و وعید آنچنانی بدهند. قطعا در صورت مشاهده شدن چنین مواردی برخورد لازم صورت می‌گیرد چراکه نباید جو اجتماعی ملتهب شود و فرمانداران در این راستا باید مراقب باشند.

وی ادامه داد: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید با وعده و وعید و سیاه‌نمایی سعی در جلب آرای مردم داشته باشند که این خلاف قانوی است و به صورت جدی با آن برخورد می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص تصویب طرح جامع اراک در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: این طرح با اندک تغییراتی به تصویب رسید و مقرر شد که همسو با لغو پروژه 58 متری، طرح جایگزین این پروژه ظرف 2 ماه آینده توسط مشاور تهیه و ارائه شود تا شورای عالی به بررسی بنشیند.

وی تاکید کرد: با توجه به تصویب طرح جامع لازم است که در این راستا راه و شهرسازی نسبت به انتخاب مشاور برای تهیه و تدوین طرح تفضیلی شهر اراک اقدام کند و منابع اعتباری لازم نیز در اختیار این مجموعه قرار گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه مرکزی سازمان برنامه و بودجه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند

صالح رحیمی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات اظهار داشت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست‌های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، افزود: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهر باید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان دانست و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سال‌های آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص‌های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص‌های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت‌های هر یک از دستگاه‌ها به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند