Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آمریکا به رفتار‌های غیرعقلانی روی آورده تا شاید بتواند ازاین طریق بر دستگاه محاسباتی تصمیم سازان و تصیم گیران ایرانی تاثیر بگذارد. تاریخ انتشار: 22:53 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۲۲۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، حسن عابدینی تحلیل گر مسائل بین الملل در صفحه اجتماعی خود با انتشار ویدئویی نوشت:

‌ایالات متحده امریکا که گزینه‌های راهبردی اش از قبیل تهدید معتبر نظامی، تحریم اقتصادی و سد کردن نفوذ منطقه‌ای ایران با ناکامی مواجه شده است به اقدام‌های ایذایی روی آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین این اقدام‌ها ایجاد محدودیت تردد برای دیلپمات‌ها و خبرنگاران ایرانی مقیم سازمان ملل در نیویورک است. پیش از این هیات نمایندگی ایران در نیویورک در محدوه‌ای ۴۰ کیلومتری حق امد و شد داشتند که با تصمیم جدید کاخ سفید به حدود یک کیلومتر کاهش می‌یابد.

امریکا در دهه دوم قرن بیست و یکم همانند شیر پیری است که گرچه به مدد امپراتوری رسانه‌ای از هیبت و نعره شیر نزد افکار عمومی برخوردار است، اما فاقد دندان و دچار پوکی استخوان است.

امریکا نشان داده است که رفتارش نه فقط با قوانین و تعهدات بین المللی همخوان نیست بلکه بعضا با قوانین ملی و ادعا‌های لیبرالیستی اش هم در تعارض است.

محدودیت برای دیپلمات‌ها و خبرنگاران ایران با تعهدات موسوم به قرارداد مقّر (Headquarters Agreement) مغایر است این قرارداد در ۲۶ ژوئن ۱۹۴۷ بین دولت آمریکا و سازمان ملل منعقد شد و مشتمل بر حقوق بین ‏الملل خاص در زمینه حقوق و تعهدات سازمان ملل متحد و هیأت‏های نمایندگی دولت‌های عضو ملل متحد در مقّر این سازمان از یک سو و حقوق و تعهدات دولت امریکا به عنوان میزبان از دیگر سو است.

این معاهده در دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه ۱۶۹ به تصویب رسید که طبق ماده ۱۱ این موافقتنامه " مقامات فدارالی، ایالتی و محلی آمریکا نمی‌بایست هیچ موانعی از جمله برای رفت و آمد نمایندگان اعضا یا مسئولین سازمان ملل یا مؤسسات تخصصی تعریف شده در ماده ۵۷ بند ۲ منشور یا خانواده‏‌های نمایندگان و مسئولین؛ یا مامورین و اشخاص دعوت شده به مقّر سازمان ملل ایجاد کنند.

امریکا حال که از توان اقناع افکار عمومی برای منزوی کردن ایران، اجماع سازی متحدان و شکاف در اردوگاه رقبا عاجز شده است به رفتار‌های غیرعقلانی روی آورده شاید بتواند ازاین طریق بر دستگاه محاسباتی تصمیم سازان و تصیم گیران ایرانی تاثیر بگذارد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحلیل گر سیاسی سازمان ملل تحریم اقتصادی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعین ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد، گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.
با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رافت و بخشش، تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر، حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش‌سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان "خانه" واقعی همه ایرانیان می‌باشد، ابراز امیدواری کرد تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند