Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:26:51 GMT

آمریکا، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده‌ اف 35 حذف کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۲۱۹

آمریکا، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده‌ اف 35 حذف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده‌های اف -۳۵ کنار گذاشته است.

در بیانیه دولت آمریکا علت حذف ترکیه از پروژه ساخت جنگنده‌های اف ۳۵، خرید موشک‌های روسی اس ۴۰۰ توسط ترکیه عنوان شده و گفته شده است: متأسفانه تصمیم ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ موجب می‌شود ادامه مشارکت این کشور در [پروژه ساخت] اف -۳۵ غیرممکن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در این بیانیه همچنین افزوده است: ترکیه در ۶۵ سال گذشته از جمله شریکان مورد اعتماد و قدیمی ما و متحد ما در ناتو بوده اما پذیرفتن اس -۴۰۰ تعهدی را که تمامی متحدان ناتو برای دوری کردن از سامانه‌های روسیه به یکدیگر داده‌اند، تضعیف می‌کند.

خرید موشک‌های اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه موجب تشدید تنش در روابط آمریکا و ترکیه شده است. آمریکا بر این باور است که سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه به شدت امنیت اف ۳۵ را به خطر می‌اندازد.

مقام‌های آمریکایی و سایر کشورهای ناتو از این مساله نگران هستند که رادارهای اس ۴۰۰ بتواند به راحتی جنگنده‌های اف ۳۵ را شناسایی و رهگیری کرده و این جنگنده‌ها در برابر سامانه اس ۴۰۰ به شدت آسیب پذیر شود.

ایالات متحده به ترکیه پیشنهاد داده بود تا به جای سامانه اس ۴۰۰ روسی، سامانه ضد موشکی پاتریوت را خریداری کند، اما ترکیه این پیشنهاد را رد کرده و قرارداد خرید اس ۴۰۰ از روسیه را نهایی شده و آماده اجرا عنوان کرده است.

آمریکا همچنین پیش از این به ترکیه هشدار داده بود که در صورت خرید موشک‌های اس ۴۰۰ این کشور را تحریم خواهد کرد.

کد خبر 4669681

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه ایالات متحده آمریکا کاخ سفید سامانه اس 400 جنگنده اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه