Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:45:02 GMT

آمریکا، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده‌ اف 35 حذف کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۲۱۹

آمریکا، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده‌ اف 35 حذف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده‌های اف -۳۵ کنار گذاشته است.

در بیانیه دولت آمریکا علت حذف ترکیه از پروژه ساخت جنگنده‌های اف ۳۵، خرید موشک‌های روسی اس ۴۰۰ توسط ترکیه عنوان شده و گفته شده است: متأسفانه تصمیم ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ موجب می‌شود ادامه مشارکت این کشور در [پروژه ساخت] اف -۳۵ غیرممکن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در این بیانیه همچنین افزوده است: ترکیه در ۶۵ سال گذشته از جمله شریکان مورد اعتماد و قدیمی ما و متحد ما در ناتو بوده اما پذیرفتن اس -۴۰۰ تعهدی را که تمامی متحدان ناتو برای دوری کردن از سامانه‌های روسیه به یکدیگر داده‌اند، تضعیف می‌کند.

خرید موشک‌های اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه موجب تشدید تنش در روابط آمریکا و ترکیه شده است. آمریکا بر این باور است که سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه به شدت امنیت اف ۳۵ را به خطر می‌اندازد.

مقام‌های آمریکایی و سایر کشورهای ناتو از این مساله نگران هستند که رادارهای اس ۴۰۰ بتواند به راحتی جنگنده‌های اف ۳۵ را شناسایی و رهگیری کرده و این جنگنده‌ها در برابر سامانه اس ۴۰۰ به شدت آسیب پذیر شود.

ایالات متحده به ترکیه پیشنهاد داده بود تا به جای سامانه اس ۴۰۰ روسی، سامانه ضد موشکی پاتریوت را خریداری کند، اما ترکیه این پیشنهاد را رد کرده و قرارداد خرید اس ۴۰۰ از روسیه را نهایی شده و آماده اجرا عنوان کرده است.

آمریکا همچنین پیش از این به ترکیه هشدار داده بود که در صورت خرید موشک‌های اس ۴۰۰ این کشور را تحریم خواهد کرد.

کد خبر 4669681

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه ایالات متحده آمریکا کاخ سفید سامانه اس 400 جنگنده اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مونتاژ اولین قطار بدون راهبر در مترو ترکیه

تین نیوز

شرکت سازنده ناوگان ریلی CRRC چین از نخستین قطار مترو بدون راهبر خود در ترکیه رونمایی کرد.

به گفته این شرکت چینی، قطار M11 ساخت CRRC در شعبه استانبول این شرکت تولید شده است. نسخه اولیه این قطار نیز پیشتر در ژانویه ۲۰۲۳ در مقر اصلی کارخانه های CRRC در شهر ژوژو چین ساخته و به بهره برداری رسیده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ریلی ، ان اولین بار است که یک شرکت چینی در خارج از کشور، قطار متروی خودران با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تولید می کند و “سریع ترین قطار مترو” ترکیه با موفقیت ساخت بومی سازی شده را اجرا می کند.

قطارهای این پروژه با استفاده از فناوری رانندگی مستقل، توسط CRRC Zhuzhou توسعه و تولید شده اند و دارای ویژگی های سطح هوش بالا و همچنین ایمنی و راحتی هستند و نیازهای عملیاتی مسافت های طولانی و تعداد زیادی مسافر را برآورده می کنند.

ساخت نخستین قطار بدون راهبر مترو شرکت CRRC در ترکیه، بر اساس قرارداد ۲۲۲ میلیون دلاری میان راه آهن ترکیه و طرف چینی انجام شده است. این قرارداد شامل ساخت ۴۴ دستگاه قطار مترو M11 خواهد بود که نخستین دستگاه آن به صورت رسمی به بهره برداری رسیده است.

سریع ترین قطار مترو در ترکیه

سرعت M11 حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده که با این حساب، به سریعترین قطار شبکه مترو اروپا تبدیل خواهد شد. همچنین، هر رام از این قطارها قابلیت حمل ۱۱۴۲ مسافر را دارند.

به گفته «عبدالقدیر اورال اوغلو» وزیر حمل و نقل ترکیه، شرکت چینی CRRC قرار است تا پایان سال جاری میلادی، ۱۴ رام دیگر از این قطار را در تورکیه مونتاژ نموده و به راه آهن این کشور تحویل دهد.

نکته جالب توجه در خصوص ساخت قطارهای M11 مونتاژ ترکیه اینکه بیش از ۶۰ درصد قطعات این قطار در داخل این کشور ساخته شده و ۷۳ درصد از قطعات موتور نیز ساخت ترکیه است.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۶ حمله جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • جنگنده‌های از رده خارج سوییس در راه آمریکا
  • بررسی علل افزایش ۱۲ برابری قیمت مسکن در ترکیه
  • روسیه: 3 سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در اوکراین منهدم کردیم
  • دومین تجاوز نظامی ائتلاف آمریکا به یمن طی ساعات گذشته
  • مونتاژ اولین قطار بدون راهبر در مترو ترکیه
  • فیلم| لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده F۳۵ ارتش آمریکا
  • لحظه حیرت انگیز پرتاب بمب اتمی از جنگنده F۳۵ ارتش آمریکا (فیلم)