Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: روسیه خواهان برگزاری هر چه زودتر نشست وزیران کشورهای عضو توافق هسته‌ای با ایران است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر تفاهم کلی بین کشورهای عضو برجام به دست آمده که همه ما باید به طور مستمر پله‌ها را بپیماییم به این صورت که پیش از نشست وزیران کشورهای برجام، باید نشست کارشناسان و مدیران سیاسی وزارتخانه های کشورهای عضو برجام برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دیپلمات ارشد روس، درباره تماس‌های در سطح وزیران هنوز توافقی به دست نیامده است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه روز ۱۹ تیرماه با سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه و کاردار سفارت آلمان در مسکو دیدار و در خصوص وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با آنها گفت وگو و رایزنی کرد.
وی تاکید کرد که باید تلاش‌های جمعی همه شرکت کنندگان در برجام از جمله ایران و سه کشور اروپایی به منظور حفظ توافق‌های موجود و تأمین شرایط برای اجرای کامل آن بر اساس تعهدات همه طرف‌های مساله و با توجه به اصل اقدام متقابل که از ابتدا برجام بر آن پایه ریزی شده است، افزایش یابد.
معاون وزیر خارجه روسیه در آن زمان نیز بر لزوم برگزاری نشست وزیران کشورهای عضو برجام برای بررسی مسائل موجود و راهکارهایی برای اجرای آن تاکید کرده بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار فرانسوی: وجود دشمن خارجی برای ناتو ضروری است

رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت کشورهای غربی، روسیه را دشمن اصلی خود برای منافع آمریکا و ناتو قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه روس «ایزوستیا» عنوان کرد: ما بدهی‌های هنگفتی داریم، برای بیمارستان پول نداریم، برای کشاورزانمان پول نداریم، برای بازنشستگی، پولی برای خدمات عمومی خود نداریم، اما خوشحالیم که میلیاردها دلار در ناتو سرمایه‌گذاری می‌کنیم! ما دیوانه هستیم! ناتو هر کشوری را مانند برده کنترل می‌کند.

سیاست‌مدار فرانسوی خاطرنشان می‌کند: وجود دشمن خارجی برای اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) راهی برای توجیه وجودی این سازمان است. این گونه واشنگتن سرمایه‌گذاری‌های نظامی و تهاجمات خود را به کشورهای دیگر توضیح می‌دهد.

فیلیپو می‌افزاید: من فکر می‌کنم تا سال ۲۰۳۰ دشمنان، روسیه و چین خواهند بود. اما فرانسه نباید در این بازی شرکت کند.

پیش‌تر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که ایالات متحده مسئول ازهم‌پاشیدن ثبات و امنیت بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی به توافق رسید
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تایید شد/تعیین تکلیف ۱۸۹حوزه انتخابیه مجلس
  • تعیین دستمزد کارگران در آخرین ساعت‌های سال
  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • زراعت چوب در استان بوشهر بررسی شد
  • گزارش اوجی از دستاوردهای یکساله صنعت نفت در نشست هیئت وزیران
  • سیاستمدار فرانسوی: وجود دشمن خارجی برای ناتو ضروری است
  • زاخارووا: غربی‌ها اوکراین را با شکست‌هایش تنها گذاشته‌اند