Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:10:32 GMT

 ۷۵ میلیارد تومان مالیات در خراسان شمالی جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۱۲۳

 ۷۵ میلیارد تومان مالیات در خراسان شمالی جمع آوری شد

یوسف یعقوبی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این میزان مالیات جمع آوری شده حدود ۴۰ درصد معادل ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری و مناطق عشایری فاقد دهیاری واریز شده است.

یعقوبی نژاد در ادامه به تقسیط مالیات واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: با تصویب سران سه قوا، مدت تقسیط مالیات واحدهای تولیدی از ۳۶ به ۶۰ ماه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان خراسان شمالی از پرداخت مالیات امتناع نمی کنند، تصریح کرد: باوجود مشکلات اقتصادی اما تولیدکنندگان این استان با تقسیط مالیات به هنگام نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: مصوبه تقسیط مالیات واحدهای تولیدی پس از بررسی و تایید کارگروه رفع موانع تولید اجرایی می شود.

یعقوبی نژاد اضافه کرد: تولیدی هایی مشمول تقسیط مالیات می شوند که توسط گارگروه رفع موانع تولید به امور مالیاتی معرفی شوند.

کد خبر 4669712 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات امور مالیاتی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی اورج زاده با بیان اینکه هر ماه مبلغی به عنوان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال از مالیات‌های دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده که نسبت به سال قبل (۱۴۰۱) ۷۷ درصد افزایش داشته است.

اورج زاده، با بیان اینکه مبالغ پرداختی عوارض ارزش افزوده در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی استان هزینه می‌شود افزود: از این مبلغ، بیست و نه هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال سهم شهرداری‌های استان، ده هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مبلغ ۵۵۱ هزار میلیارد ریال سهم عشایر استان بوده است.

وی، ادامه داد: از رقم بیست و نه هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال سهم شهرداری‌های استان، سهم شهرداری تبریز ۱۶ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال بوده که بیش از نیمی از پرداختی‌های شهرداری‌های استان را به خود اختصاص داده است.

اورج زاده، خاطر نشان کرد: از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۲، یک درصد سهم سلامت، چهار درصد مالیات و چهار درصد عوارض است که عوارض ارزش افزوده وصولی در هر ماه برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و در روستاهای بدون دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود.

وی، تصریح کرد: لازم است مصرف کنندگان کالا و خدمات به این نکته توجه داشته باشند نرخ مالیات بر ارزش افزوده‌ای که در سال گذشته ۹ درصد بود با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ این نرخ یک درصد افزایش پیدا کرده و معادل ۱۰ درصد در حال حاضر بایستی نرخ ارزش افزوده را مطالبه نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، اطلاع‌رسانی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مودیان مالیاتی توسط شهرداری‌ها را یکی از راه‌های آگاهی‌بخشی در راستای هزینه کرد و موارد مصرف مالیات عنوان کرد و افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است، بنابراین باید در این خصوص فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در راستای هزینه کرد مالیات انجام شود.

کد خبر 6094387

دیگر خبرها

  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است