Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر آنلاین مرکزی، شهردار اراک با بیان اینکه طرح جامع شهر اراک در واقع یک طرح بالادستی برای شهرهاست که طرح تفصیلی، طرح‌های ترافیکی، اقتصادی و تمامی طرح‌های توسعه‌ای شهر از آن منشعب می‌شود و مسیر توسعه و دیگر موضوعات مربوط به کلانشهر را در بر می‌گیرد، گفت :  طرح تفصیلی نیز در واقع تعیین کننده ضوابط شهرسازی، ضوابط توسعه شهر، ضوابط ساخت و ساز، کاربردها، کاربری‌ها، شبکه معابر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است که خوشبختانه تهیه و تدوین این طرح به شهرداری اراک سپرده شده و آمادگی داریم پس از ابلاغ طرح جامع، تهیه طرح تفصیلی را انجام دهیم.

شفیعی گفت : با لغو پروژه ۵۸ متری، طرح کاملا جمع و سایه آن از روی املاک مردم رفع می‌شود و امکان ساخت‌ و ساز نیز برای ساکنان و مالکان این طرح فراهم خواهد شد، اما به هرحال پروژه ۵۸ متری عملکردی داشته  و باید عملکرد آن در جای دیگر شهر دیده شود.  

وی با بیان اینکه طرح در نقطه دیگر شهر تعریف خواهد شد، افزود : بر همین اساس با لغو پروژه ۵۸ متری در واقع باید پروژه یا محوری با فرمت و فرمول مناسب ترافیک شهر در نقطه‌ای دیگر اجرایی شود  که ایجاد یک خیابان ۵۵متری در طرح تفصیلی اراک در مسیر ریل راه آهن است.  به شکلی که این مسیر از کمربندی شمالی آغاز و به سمت پل شهید بختیاری هدایت می‌شود، پس از تخریب پل شهر صنعتی از این مسیر عبور کرده و به پل علم الهدی و میدان راه آهن ختم می‌شود و می‌تواند عملکرد خوب ترافیکی داشته باشد و محلات و مناطق شهر اراک را در قسمت جنوب شهر پوشش دهد.

وی پروژه دیگر را با افتتاح پل ورزش قابل اجرا دانست و افزود : با افتتاح پل ورزش، ترافیک ورودی به شهر از میدان صنعت به بلوار پل شهید آنجفی و پل شهید بختیاری به پل ورزش هدایت می‌شود و پس از عبور از پل شهید صیدی که کار اجرایی و عمرانی آن آغاز شده به جاده فراهان می‌رسد. البته باید یک زیرگذر در آنجا تعبیه شود و این بزرگراه با عبور از مسیر خط لوله و مقابل آرامستان اراک به کمربندی کربلا متصل می‌شود.

شهردار اراک تصریح کرد : نهایت سرمایه لازم برای طرح ۵۵ متری کنار ریل راه‌آهن ۱۰۰ میلیارد و برای پروژه دوم شاید ۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود، البته باید تقاطع غیرهم سطحی نیز در جاده فراهان احداث شود که شاید رقم را بالا ببرد.

46

کد خبر 1280894

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی راه آهن ترافیک سرمایه باشگاه پرسپولیس محمدعلی نجفی ایران و آمریکا باشگاه استقلال شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران بازار طلا و ارز سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری قزوین نتایج بررسی حادثه آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری که منجر به شهادت یک آتش‌نشان شد را تشریح کرد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره نتایج بررسی حادثه آتش‌سوزی انبار دخانیات در خیابان شهیدانصاری که منجر به شهادت یک آتش‌نشان شد، اظهار کرد: با تشکیل کارگروه علت‌یابی تمام جوانب آتش سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین شامل (بازدید میدانی محل، بررسی اظهارات مالک، مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته و بررسی رفتار آتش‌سوزی و تطبیق موارد فوق با یکدیگر) به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مرکز پیام سازمان آتش نشانی قزوین زمان اعلام آتش‌سوزی را در ساعت ۱۵:۳۰ ثبت کرده است که بلافاصله و در ابتدا نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۳ مولوی و ۱ باغ دبیر در فاصله زمانی ۴ دقیقه در محل حاضر می‌شوند و با توجه به وسعت حریق و موقعیت ساختمان، تعداد هفت اکیپ دیگر (شامل ۲۰ دستگاه خودروی ویژه اطفای حریق و ۴۰ نفر آتش‌نشان) به محل حادثه اعزام می‌شوند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ساختمان محل حادثه سه طبقه کامل و یک و نیم طبقه در قسمت پشت بام بوده است که به عنوان انبار و فروش محصولات دخانی از جمله انواع سیگار، تنباکو، گاز اسپری فندک، فندک، سیگار و ذغال مورد استفاده قرار می‌گرفته و بنا بر اظهارات مالک حوالی ظهر مورخه چهارشنبه ۲۲ فروردین، پیام کوتاهی از سیستم دزدگیر مغازه، مبنی بر به صدا درآمدن آژیر در طبقه زیرزمین برای ایشان ارسال شده است.

ململی با تاکید بر اینکه پروانه این واحد صنفی عمده فروشی محصولات دخانیات بوده است، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و تصاویر دریافتی از دوربین‌های مدار بسته محل حادثه، دقایقی قبل از ورود آتش‌نشانان چندین کَپ انفجاری در محل حادثه اتفاق می‌افتد که منجر به دِفُرمه شدن در آهنی اصلی مجموعه می‌شود و با حضور آتش‌نشانان بلافاصله نسبت به بررسی اولیه محل اقدام و با توجه به حضور نداشتن مالک در محل و نبود اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع در خصوص ماهیت محصولات دپو شده و خطرات آن، عملیات اطفای حریق و تخلیه دود طی حدود ۱۵ دقیقه ابتدای عملیات انجام می‌شود.

وی گفت: حین عملیات تهویه و اطفای حریق بخش‌های داخلی محل، به یک باره انفجار مهیبی رخ می‌دهد که منجر به شهادت آتش‌نشان محمدجواد چگینی و مصدومیت شش نفر از کارکنان (ململی سرپرست سازمان و آتش‌نشانان کثیرلو، سجادی فر، مالمیرچگینی، کیایی و محمد کلانتری) می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در خصوص علت آتش‌سوزی نیز با رد عوامل همچون اتصالی در سیستم برقی و انشعاب گاز محل به عنوان دلایل اولیه، کانون آتش سوزی را در نزدیکی راه پله عنوان کرد و افزود: تمام جزئیات و مستندات پرونده به منظور پیگیری مراتب تحویل مسئولان حقوقی و دستگاه قضائی شده است.

ململی گفت: امیدواریم با پیگیری مسئولان امر نسبت به خارج شدن انبارهای متعدد و خطرناک از سطح شهر اقدام جدی و فوری صورت گیرد تا با رعایت ایمنی و اجرای استانداردها به ویژه اصول انبارداری توسط مالکان، هرگز شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

کد خبر 747486

دیگر خبرها

  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • غیرتی که در خون غلتید
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟