Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: دولت باید نقاط ضعفی که در آن بیان شده است را به عنوان بازخورد اجتماعی که مردم آن را پذیرفته اند جبران کند نه اینکه بودجه رسانه ملی را قطع کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص عدم تخصیص بودجه به صدا و سیما در سه ماه دوم به دلیل پخش سریال گاندو گفت: در شأن دولت این نیست که بخواهد مقابله به مثل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  هر موضوعی که بتواند رضایتمندی عمومی را به دنبال داشته باشد باید در کشور تقویت شود حتی چنانچه مخالف نظر و ذائقه ما باشد، عنوان کرد: مسئله ای که مردم از آن استقبال کردند و بازتاب خوبی را در سطح عمومی جامعه داشته است باید تقویت شود.

این مقام مسئول افزود: واقعیت های ملموس جامعه در قالب سریال گاندو به نمایش گذاشته شده است؛ فلذا دولت باید نقاط ضعفی که در آن بیان شده است را به عنوان بازخورد اجتماعی که مردم آن را پذیرفته اند جبران کند نه اینکه بودجه  رسانه ملی را قطع کند.

کمالی پور تأکید کرد: مطمئنا چنانچه دولت قطع بودجه و یا هر اقدام دیگری را در این راستا علیه صدا و سیما انجام دهد قابل توجیه و پذیرش نیست و دولت باید این مسئولیت را به عهده گیرد که حداقل خسارت های مرتبط با این موضوع متقبل می شود.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر دولت باید از مردم عذرخواهی کند؛ چرا که مسئله ای که مورد اقبال مردم قرار گرفته است را نمی توان از آنها منع کرد و ما باید نقاط ضعف را در قالب هایی که امکان دارد به جامعه معرفی کنیم و در صدد رفع انها برآئیم.

وی با تأکید بر اینکه مقابله به مثل کردن جایگاه قابل پذیرشی در نزد انظار عمومی ندارد، اظهار کرد: مطمئنا یکی از رسالت ها و مسئولیت هایی که دولت عهده دار است این است که باید در قبال خواسته های مردم تمکین کند و مسئولیت پذیر باشد.

این مقام مسئول افزود: وقتی مسائل و ناهنجاری هایی در جامعه پیش می آید اولین مجموعه ای که باید پیش قدم دولت به عنوان قوه اجرائیه است و نادیده گرفتن مسائل مردم کار درستی نیست.

کمالی پور با بیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس طی بیانیه ای از پخش سریال گاندو تقدیر کردند در خصوص اقدامات احتمالی مجلس در صورت عدم تخصیص بودجه به رسانه ملی خاطر نشان کرد: در صورت اقدام دولت در این زمینه ممطئنا بی بازتاب نخواهد بود و نمایندگان هفته آینده اعتراضاتی را در صحن علنی مجلس نسبت به این موضوع خواهند داشت و اقدامات لازم در این باره به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات

در فضای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس و با توجه به اینکه تعداد کمی از نامزد‌ها در رقابت‌ها شرکت می‌کنند ممکن است این تلقی بوجود آید که فضای انتخابات مثل دور اول پرشور و هیجانی نباشد.    طبعا مردمی که براساس اعتقاد قبلی، باور‌های سیاسی و دینی و تکلیف و وظیفه‌ای که در قبال کشورشان دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و در این خصوص دور اول یا دوم انتخابات برایشان تفاوتی ندارد و همان طور که در دور اول مبتنی بر حق و تکلیفشان در این حرکت بزرگ حضور فعالانه داشتند با همان روحیه در دور دوم انتخابات نیز مشارکت می‌کنند.    توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که اگر مردم در انتخابات این دوره شرکت نکنند طبعا آن حقی را که نسبت به سرنوشت خود دارند و براساس همان حقوق باید نامزد‌های منتخب و اصلح خود را به خانه ملت بفرستند نادیده می‌گیرند.   در حال حاضر، باید تکلیف ۴۵ نفر از نمایندگان مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شود و این هم سهم تعداد محدودی از شهر‌های کشور بویژه تهران است که باید در این زمینه کار را تمام کنند.   به نظر می‌رسید که در این دور از انتخابات مسئولیت مردم تهران بیشتر است، چون تکلیف نهایی درباره تعداد نامزد‌های بیشتری از تهران باید در دور دوم مشخص شود و نمایندگان پایتخت هم اگر از پشتوانه رای خوبی برخوردار نباشند ممکن است آن کارایی لازم را در خانه ملت نداشته باشند.    از این رو حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند مشارکت مردم را در سرنوشت شهر، منطقه و حتی کشور را تحت تاثیر قابل توجهی قرار دهد.   بر همین اساس به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس با توجه به حضور خوب جامعه در دور اول انتخابات شکل گرفتند و مردم نامزد‌های منتخب خود را مبتنی بر صندوق آرا به مجلس فرستادند تکلیف تعداد نماینده باقیمانده اگر مشخص شود نقش بسیار موثری در سرنوشت مجلس، هیات رئیسه و آینده خانه ملت در جهت حل مشکلات مردم داشته باشد.    امید است مردم مثل دور اول به این وظیفه و مسئولیت سنگین خود در سپردن امانت به اهلش عمل کنند و با حضور جدی و پرشکوه خود این امکان را فراهم کنند تا تعداد نمایندگان باقی مانده از پشتوانه لازم برای ایفای نقش در مجلس برخوردار باشند.

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین