Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@10:51:23 GMT

ارزیابی بانک آمریکایی از رشد اقتصادی جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۷۵۵۰

ارزیابی بانک آمریکایی از رشد اقتصادی جهان

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جنگ تجاری بین چین و آمریکا و نبود شرایط مناسب برای عادی سازی سیاست های پولی از جمله دلایل مهم ذکر شده توسط "بانک آف آمریکا" برای کاهش نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده جهان در سال ۲۰۱۹ عنوان شده است. این دومین بار است که این بانک پیش بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش می دهد: نخستین بار در نوامبر سال گذشته این بانک پیش بینی خود از رشد اقتصادی جهان را از ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد به ۳.۶ درصد کاهش داده بود.

رشد اقتصادی جهان در سال گذشته ۳.۸ درصد بود که پیش بینی می‌شود امسال این نرخ به ۳.۳ درصد کاهش یابد. بخش بزرگی از روند آینده را نتایج مذاکرات تجاری چین و آمریکا و توافق اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر مساله برگزیت تعیین خواهند کرد.

این بانک در گزارش خود با اشاره به فضای نامطمئن کنونی در اقتصاد جهانی اعلام کرد که جنگ تجاری بیش از هر چیز دیگری رشد اقتصادی جهان را کاهش خواهد داد و حتی اگر توافقی بین آمریکا و چین ایجاد شود، نگرانی از کشیده شدن دامنه جنگ تجاری به کشورهای دیگر و حوزه های دیگر نظیر ارز وجود دارد.

پیش تر سازمان ملل با اشاره به رشد سه درصدی کشورهای جهان در سال گذشته پیش بینی کرده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری به طور متوسط ۲.۷ درصد و در سال آینده به طور متوسط ۲.۹ درصد رشد کند که ۰.۳ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آن است.

طبق گزارش این بانک آمریکایی، رشد اقتصادی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه از وضعیت بهتری در مقایسه با کشورهای توسعه یافته برخوردار خواهد بود و پیش بینی می شود که رشد اقتصادی برخی از کشورها در شرق و جنوب اسیا تا دو برابر کشورهای اروپایی و امریکای شمالی باشد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۸۱ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۷ تومان (۱.۸۹ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۹۸ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۶ تومانی به ۸۹۸ رسیده بود، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۷ تومانی (۱.۹۳ درصد) به ۸۸۱ رسید.

 بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۷۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۵.۰۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۲.۷ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است