Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، پنتاگون برای تقویت ساختار شرکت‌های نظامی خصوصی فعال در شمال سوریه در کنار کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار کرد: در پی کاهش برنامه‌ریزی شده نیروهای آمریکایی در سوریه، فرماندهی نظامی این کشور به صورت تردیدبرانگیزی به دنبال تقویت ساختار کارمندان شرکت‌های نظامی خصوصی خود است که در شمال و شمال شرق سوریه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا گفت: تعداد نیروهای این شرکت‌ها با ورود ۵۴۰ نیروی دیگر از جمله ۷۰ فرمانده و مربی به سوریه در نیمه دوم ژوئن گذشته، در حال حاضر فراتر از ۴۰۰۰ تن است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسؤولیت اصلی این شرکت‌های نظامی خصوصی آماده‌سازی گروه‌های مسلح هم‌پیمان واشنگتن، حفاظت از تاسیسات نفتی و گازی و نیز تضمین امنیت و آرامش آن منطقه است، گفت: نظارت بر فعالیت‌های این شرکت‌ها بر عهده فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکاست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر گذشته از آغاز خروج نیروهای این کشور از سوریه خبرداد، از سال ۲۰۱۴ نیروهای آمریکایی بدون موافقت دمشق به بهانه مشارکت در عملیات علیه گروه تروریستی داعش وارد سوریه شدند.

با این حال آمریکا کمی بعد اعلام کرد که صدها تن از نیروهای نظامی‌اش در سوریه باقی خواهند ماند و این کشور طرح‌هایی برای ایجاد یک نیروی بین‌المللی در سوریه دارد اما تا امروز این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماریا زاخارووا روسيه سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی