Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:34:01 GMT

۲ شکارچی متخلف در دام محیط بانان طارم گرفتار شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۸۲۱

۲ شکارچی متخلف در دام محیط بانان طارم گرفتار شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این شکارچیان حیات وحش، هنگام گشت و کنترل ماموران و کارشناسان محیط زیست در مناطق مختلف شهرستان طارم توسط ماموران یگان حفاظت دستگیر شدند.
غلامرضا عباسی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طارم با توجه به برنامه های گشت و کنترل روزانه و شبانه فعالیتگسترده در سطح شهرستان دارند و در طول هفته گذشته در کمترین زمان ممکن در دو محل مورد نظر حضور یافتند و شکارچیان متخلف حرفه ای را در دو روستای متفاوت در ارتفاعات شمالی طارم دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول در مورد اقدامات قانونی انجام شده در جهت برخورد با این شکارچیان متخلف، گفت: تمامی موارد کشف و ضبط شده بعد از تکمیل پرونده به همراه شکارچیان متخلف به مراجع قضایی شهرستان معرفی و تحویل داده می شود.
این مسئول با اشاره به وجود زیستگاه های متعدد حیات وحش در شهرستان طارم بیان کرد: روستاییان در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کشور نقش بسزایی دارند و با توجه به ضرورت این موضوع اهالی روستاهای طارم با توجه به پتانسیل های بالای محیط زیستی شهرستان باید با اطلاعات و اخبار دقیق از وضعیت آلاینده های زیست محیطی و شکارهای غیر مجاز یار و یاور ماموران یگان حفاظت محیط زیست باشند.
وی با تقدیر از همکاری مردم شهرستان طارم، نقش دهیاران در توسعه فرهنگی حفاظت از محیط زیست را مهم خواند و افزود: اکثر اهالی شهرستان طارم ساکن مناطق شکار ممنوع و یا مناطق آزاد زیستگاه های حیات وحش هستند که روستاهای آنها اغلب در مناطق کوهستانی واقع شده است و امیدواریم مجموعه شوراها، دهیاری ها و مردم شهرستان در جهت صیانت و حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.
عباسی از تمامی علاقه مندان به شکار خواست تا حتی با دارا بودن اسلحه مجاز، بدون اجازه و تا زمان صدور مجوز شکار با صلاحدید این اداره، در شکارگاه های شهرستان حضور نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان طارم به دلیل تنوع زیاد آب و هوایی و وجود اکوسیستم های ویژه در منطقه و ارتباطات بیولوژیکی آن با استان های همجوار از غنای حیات وحش خوبی برخوردار است. در این شهرستان انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان، آبزیان، دوزیستان، حشرات و بندپایان یافت می شوند. در گذشته ای نه چندان دور، تنوع گونه ها و وضعیت جمعیت جانوری این منطقه تا اندازه ای بوده که یکی از مناطق مهم ایران در زمینه حیات وحش به شمار می آمده است.
ارتفاعات روستای چرزه در قسمت شمال شرقی شهرستان طارم و ارتفاعات روستای باکلور در شمال شهر آب بر مرکز شهرستان در همسایگی با استان گیلان واقع شده اند و به دلیل شرایط جغرافیای، طبیعت بکر و پوشش گیاهی ویژه، زیستگاه حیات وحش مختلف به شمار می روند.
شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
۹۸۸۶/‏۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست طارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر