Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: اگر بخواهیم در شرایط کنونی سرمایه گذاران بیشتری در عرصه تولید و صنعت مشارکت کنند باید شرایط کسب و کار و صدور مجوزها تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: کاهش زمان و فرآیندها از امور ضروری است و باید مسیرهای پیچیده و طولانی را حذف کنیم تا کارها شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین تصریح کرد: در مسیر صدور مجوز به نظر می‌رسد شفافیت لازم وجود ندارد و ما باید این نقص را برطرف کرده و امکان نظارت را مهیا کنیم تا هم از تخلف جلوگیری شود و هم مدیران را به کم کاری متهم نکنیم.

زاهدی یادآور شد: هر چقدر ارتباط متقاضی و دستگاه اجرایی و مدیر و کارمند کم شود بدون شک امکان تخلف کاهش یافته و زمینه سالم سازی کارها فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: هر چقدر بتوانیم کارمان را شفاف کنیم اتهامات به مسئولان کمتر می‌شود و باید در استان به این سمت حرکت کنیم.

رتبه ۱۲۸ در کسب و کار زیبنده ایران نیست

استاندار قزوین گفت: داشتن رتبه ۱۲۸ در فضای کسب و کار در میان کشورها در شأن نظام نیست و باید بتوانیم با اتکا به منابع طبیعی و ظرفیت‌های ارزشمند و نیروی انسانی کارآمد در عرصه اقتصادی و کسب و کار هم وضعیت خود را بهبود بخشیم.

استاندار قزوین افزود: در همه چیز رقابت مهم است هر چند ما آمارهای زیادی می‌دهیم اما باید ببینیم در رقابت جهانی کجای کار هستیم.

وی اظهار داشت: سیستم‌های جدید و الکترونیک می‌تواند ما را پاسخگو کرده و سرعت خدمت رسانی را بیشتر کند و حتماً باید در استفاده از آنها رغبت داشته باشیم.

زاهدی در خصوص راه اندازی سامانه پنجره واحد جذب سرمایه گذاری در استان هم افزود: برای عملیاتی شدن این سامانه باید بسرعت اقدام کنیم چون با همه نواقصی که می‌تواند داشته باشد حتماً بدتر از وضع موجود نخواهد شد و به تدریج می‌توانیم به سمت جامع شدن کار پیش برویم.

وی گفت: باید هویت ثبت نام کننده مشخص باشد و اطلاعات مربوط به الزامات قانونی در اختیار مردم قرار گیرد و ما هم شفاف باشیم.

دولت الکترونیک موجب پاسخگو شدن مسئولان می‌شود

زاهدی یادآور شد: کمیسیون‌هایی که داریم باید سریع‌تر به استعلام‌ها جواب دهند و در این میان پنجره‌های واحدی که در دستگاه‌ها داریم مربوط به خودشان است اما موضوع سرمایه گذاری‌های کلان باید جداگانه ثبت و ضبط و بررسی شود.

استاندار قزوین بیان کرد: برای هر استعلام و اقدامی لازم است یک زمان مشخص تعریف شود و کارها همزمان صورت گیرد تا روند کار کوتاه شود و در مورد فروش احتمالی مجوزها هم پیگیری لازم صورت گرفته و از آن ممانعت شود.

وی اظهار داشت: اگر یک متقاضی در زمان مقرر نسبت به تکمیل مدارک و امور اداری تمکین و اقدام نکرد در سیستم ثبت می‌شود و دیگر دستگاه پاسخگو نیست و در این میان باید هزینه‌های استعلام هم در سامانه اعلام و پرداخت شود تا هر کس کوتاهی کرد مشخص شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: وقتی پنجره واحد الکترونیکی سرمایه گذاری در استان راه اندازی می‌شود در عمل سایر پنجره‌ها دیگر معنا ندارد و در خصوص مراجعه اولیه متقاضی هم باید دستگاه اجرایی مربوطه تعیین شود و مرکز سرمایه گذاری نظارت کرده و گزارش مستمر تهیه کند.

کد خبر 4669907

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالمحمد زاهدی استانداری قزوین دولت الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی گفت: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در بازدید سیدمرتضی حسام‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از شرکت مجری و سرمایه‌گذار پروژه اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا در منطقه صنعتی مبارکه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت، دانش فنی و توان اجرایی این شرکت به‌منظور اجرای این پروژه ویژه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه این پارکینگ، بزرگترین پارکینگ مکانیزه عملیاتی و اجرایی کشور محسوب و با مشارکت بخش‌خصوصی در شهر اصفهان احداث می‌شود، اضافه کرد: این بازدید برای بررسی توان فنی و اجرایی سرمایه گذار احداث پارکینگ مکانیزه انجام شد. در این بازید معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز از نظر فنی و اجرایی تیم فنی و طراحی مجموعه از جزئیات ساخت پارکینگ مکانیزه بازدید میدانی به‌عمل آورد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی افزود: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

حیدری با اشاره به استفاده روزافزون شهروندان از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه برای انجام امور روزانه و تردد در سطح شهر اظهار کرد: سالهاست که مردم، اهالی منطقه و کسبه میدان شهدا در مرکز شهر اصفهان، به‌واسطه کمبود فضای کافی برای پارک خودروها در رنج هستند، به نحوی که نبود جای پارک، مردم را وادار می‌کند خودروی خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف پارک کنند.

حیدری افزود: بر همین اساس شهرداری اصفهان پس از بررسی منطقه و ارزیابی توان فنی سرمایه‌گذاران مختلف، برای ساخت یک پارکینگ مناسب، محلی را در هسته مرکزی شهر انتخاب و تصمیم به احداث یک مجتمع اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه در میدان شهدا گرفت تا ضمن رفع مشکل پارک خودرو اهالی و کسبه، از ترافیک و شلوغی در سطح شهر کاسته شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره تاکید شورای عالی این سازمان مبنی بر اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه اضافه کرد: طی این بازدید، مشخص شد که سرمایه‌گذار و مجری این پروژه به لحاظ فنی هیچ کمبودی در انجام آن ندارد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار و مجری پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، یک مجموعه دانش‌بنیان، جوان و کارآزموده، با ظرفیت تولید پارکینگ مکانیزه و تمام اتوماسیون و بسیار دقیق و حرفه‌ای است که یکی از ۲۰ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپوی دبی بوده است و در میان ۲۰۰ شرکت برتر کشور قرار دارد.

به گزارش ایمنا، پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، شامل احداث مجموعه اداری و تجاری به میزان ۲۱۰۰ متر مربع و ۳۵۰ پارکینگ مکانیزه است.

کد خبر 750832

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی