Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل تاکنون ۷۱۹ درخواست ثبت شده است.

وی افزود: از تعداد درخواست های واصله از کشاورزان خسارت دیده تاکنون ۳۸۵ فقره پرونده بررسی و مورد تائید کمیته تخصصی شهرستانی و بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال در سامانه سجاد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه تصریح کرد: پس از تایید کارگروه استانی؛ بهره برداران خسارت دیده جهت دریافت وام قرض الحسنه ۴ درصدی به بانک های عامل مربوطه معرفی می شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سایر پرونده های وارده به کمیته های شهرستانی نیز در دست بررسی است.

به گفته وی بر اثر وقوع سیل در بهار سال جاری بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی استان قزوین وارد شده که در بحث محصولات زراعی با توصیه های ترویجی اعم از کود تکمیلی و… از میزان خسارت بر این محصولات کاسته شده است.

کد خبر 4669932

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان