Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی هاشمیان ظهر پنجشنبه در همایش تقدیر از محیط بانان گلستان اظهارکرد: قوانین مربوط به حوزه محیط زیست کارآمد نیست و نیازمند قوانین جدید و الزام آور در این بخش هستیم.

هاشمیان خلاء های نظارتی را یکی دیگر از مشکلات در حوزه زیست محیطی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات ما در منطقه حفاظت شده جهان نما، تفکیک نشدن وظیفه مندی محیط زیست و منابع طبیعی در این منطقه است که سبب شده سودجویان با استفاده از این خلاء دست اندازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار گرفته و امیدواریم به زودی برای رفع این مشکل با کمک استاندار چاره اندیشی شود.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محیط زیست از حقوق عمومی است و باید مردم را در حفظ محیط زیست وارد کنیم گفت: براساس قانون آیین دادرسی کیفری، همه مردم در قالب سمن های زیست محیطی می توانند به عنوان ذی نفع در محاکم شکایت طرح کنند.

هاشمیان با اشاره به افزایش اقبال به شکار حیوانات گفت: سمن ها می توانند با حضور پررنگ در این بخش به افزایش آگاهی های زیست محیطی مردم، جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی با زباله و پیشگیری از تخریب محیط زیست کمک کنند.

وی از سمن ها دعوت کرد علاوه بر حساسیتی که روی جنگل ها و منابع طبیعی دارند برای جلوگیری از تخریب مراتع هم وارد میدان شود و افکار عمومی را حساس کنند.

رییس کل دادگستری استان گلستان به اهتمام دستگاه قضایی استان برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر علاوه بر کاهش ساخت و سازها در عرصه های جنگلی و مرتعی استان، مجوزهای تغییر کاربری زمین های کشاورزی استان هم کاهش چشمگیری داشته است.

کد خبر 4669956

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری گلستان هادی هاشمیان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد،

عناوین ویژه‌های خبری پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاخیر وزارت نیرو در بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک

بازتاب ویژه شدن فرمانداری اردکان

در جستجوی راهکار علمی برای آلودگی دشت یزد ـ اردکان

نارضایتی اهالی چند محله از یک تصمیم شورای شهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند