Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@14:25:38 GMT

حجم صادرات استان مرکزی به 226 میلیون دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۵۰۲

حجم صادرات استان مرکزی به 226 میلیون دلار رسید

استاندار مرکزی گفت: حدود 226 میلیون دلار صادرات در سه ماهه سال جاری از استان مرکزی صورت گرفته است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در حاشیه آیین تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری حدود 226 میلیون دلار صادرات از استان مرکزی صورت گرفته که نسبت به سه ماهه سال قبل اندکی کاهش داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم این کاهش صادرات در تابستان جاری توسط تولیدکنندگان جبران شود .

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی به بیش از 60 کشور جهان عمدتا کشورهای همسایه صادرات انجام می‌دهد و برنامه دولت نیز بر این است که علیرغم اینکه شاهد شدیدترین نوع تحریم در 10 سال اخیر هستیم بتوان تحریم‌ها را دور بزند .

آقازاده بیان کرد: با توجه به تلاش‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته شاهد هستیم که شرایط مقداری در واحدهای تولیدی از نظر تامین مواد اولیه بهتر شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل در این  زمینه با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم .

وی ادامه داد: قیمت ارز مقداری تثبیت شده و این تثبیت قیمت ارز سبب خواهد شد که تولیدکننده و مصرف کننده بتواند با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت‌های خود را انجام دهند. تامین ارز نیمایی برای تولیدکنندگان در جهت واردات مواد اولیه از جمله حمایت‌هایی است که دولت در راستای رفع موانع تولید انجام داده است .

در این آئین واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان مرکزی تجلیل شدند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارز استان مرکزی جهان دلار کاهش صادرات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه تاکید کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

وی افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

کد خبر 5999175 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری