Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزرای ارتباطات کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عراق و قائم‌مقام وزیر ارتباطات قطر برگزار شد.

آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در این نشست و در خصوص تبدیل ADSL به VDSL که به تازگی موضوعش مطرح شده است گفت: سیاست ما حرکت به سمت شبکه ثابت بدون مس است و این استراتژی‌ای بود که ما از شرکت‌ها خواستیم آن را پیگیری کنند و به دلیل نوسانات ارزی و همچنین مشکلاتی که در دو سال اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری وجود داشت، توسعه شبکه ثابت پیشرفت چندانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات افزود: توسعه پهن باند موبایل در ایران بر اساس گزارشات بین‌المللی موجود بسیار خوب بود. سنگاپور نمره اول سرعت اینترنت در دنیا را دارد اما پهن باند موبایل در ایران اگر سرعتش بیش از سنگاپور نباشد، قطعاً کمتر نیست؛ آن چیزی که ما را نسبت به سنگاپور عقب انداخته مربوط به شبکه ثابت است.

وی افزود: در سنگاپور سرعت اینترنت در منازل به ۱۰ گیگ یا حداقل به ۱ گیگ رسیده و استفاده از شبکه موبایل آن گونه که در کشور ما فراگیر است در آنجا مطرح نیست.

آذری جهرمی ادامه داد: بنابراین ما تصمیم گرفتیم این عقب ماندگی در شبکه ثابت را جبران کنیم؛ تقریباً از دو ماه پیش این موضوع را پیگیری کردیم و شرکت مخابرات ایران برنامه‌ای در این خصوص ارائه داد؛ در حال حاضر شرکت مخابرات ایران بیش از ۴ میلیون مشترک ADSL دارد که از امروز این شرکت سرویسی تحت عنوان سُرینو ارائه می‌کند؛ سرویس سُرینو تا کابینت فیبر می‌رود و در لست‌مایل که همان مس هست، مس می‌ماند.

آذری جهرمی در خصوص این سرویس افزود: بنابر ارزیابی‌های صورت گرفته سرویس سرینو می‌تواند به طور متوسط سرعت اینترنت خانگی را تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد؛ این در حالی است که در حال حاضر ۳۰ درصد خطوط مسی ما به دلیل فاصله زیاد از مراکز بالای ۲ مگابیت بر ثانیه کار انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ۱۶ درصد مشترکان کشور می‌توانند بین ۸ تا ۱۶ مگ دریافت کنند و سایر همه بین ۴ مگ تا ۸ مگ هستند و مفهوم آن این است که ما یک رشد ۴ برابری در ظرفیت سرویس‌های خانگی مخابرات ایران را تجربه می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر در سراسر کشور با ظرفیت ۲ میلیون پورت آماده واگذاری هستند که این دستاورد بزرگی هست.

آذری جهرمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اینکه آیا موضوع اندروید داخلی یا همان اندروید سفارشی‌سازی‌شده در دیدار با وزرای ارتباطات کشورهای خارجی در دیدارهای اخیر مطرح شد، گفت: سیستم‌ عامل یک موضوع پیچیده است، پیچیدگی آن از این بابت است که ۳ ذی‌نفع دارد؛ یکی ذی‌نفع کاربران است که یک تجربه‌ای از استفاده را دارند؛ ذی‌نفع دوم، تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن‌همراه هستند و سومین ذی‌نفع، توسعه دهندگان نرم‌افزار هستند؛ هر سیستم‌عاملی اگر بخواهد موفق باشد، باید بتواند این مخاطبان را جذب کند.

وی ادامه داد: بحث اینکه ما توسعه سیستم‌عامل را به صورت منطقه‌ای داسته باشیم، یکی از محورهای مذاکرات ماست اما اینکه این سیستم‌عاملی را که ما در ایران روی آن کار کردیم و توسعه دادیم و به نوعی اندروید سفارشی‌سازی‌شده را در مذاکرات مطرح کرده باشیم، خیر؛ این نکته در دستور کار مذاکرات اخیر ما نبود.

وی افزود: البته محور داشتن یک سیستم‌ عامل تلفن همراه که بتوان روی آن کار کرد جزو محورهای کارشناسی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی الکامپ وزیر ارتباطات اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت ظرفیت‌های آفریقا بسیار مهم است. به رغم تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری در این مدت داشته و می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

رئیسی تصریح کرد: شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی‌های جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.  

وی عنوان کرد: همکاری با قاره آفریقا از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام بزرگوار ما بود و در این سالها نیز رهبری فرزانه نیز همواره بر کار با آفریقا تاکید کردند.

رئیسی اظهار داشت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد در آفریقا وجود دارد اگرچه غرب اینگونه تبلیغ می‌کند که تنها خودشان دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارد اما باور ما این است که استعداد و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و می‌تواند به بسیاری عرصه‌ها دست یابد.

ادامه دارد...

 

دیگر خبرها

  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد