Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@08:22:00 GMT

وزیر ارتباطات: ارائه اینترنت با سرعت 4 برابری

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۲۸۴

خرداد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی، از ارائه اینترنت VDSL خبر داد، بر اساس گفته او قرار است اینترنت با سرعت ۴ برابر فعلی ارائه شود.
محمدجواد آذری جهرمی شب گذشته‬ در توئیت خود اعلام کرد: «از فردا امکان تبدیل ADSL خانگی به سرویس‌های پرسرعت VDSL فراهم می‌شه ،۴ برابر سرعت فعلی، ‏خوبه به نظرتون؟»
‏اینترنت پرسرعت مبتنی بر استاندارد VDS‬ یا Very high bit rate subscriber line یکی از استانداردهای رایج جهانی XDSL است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد VDSL، در اغلب موارد مشابه ADSL است. علیرغم شباهت‌های موجود در این زمینه اختلافات متعددی نیز مانند موارد زیر وجود دارد مانند:
-سرعت دانلود در استاندارد VDSL ، ۵۲ مگابیت دانلود و ۱۶ مگابیت آپلود و در حالت VDSL۲، ۱۰۰ مگابیت دانلود و تا ۲۲ مگابیت آپلود که در هر دوحالت بصورت نامتقارن است.
- ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت سرویس و سرعت می‌شود.- استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک و بدون نیاز به تعویض و یا سیم کشی دوباره.
- امکان ارائه خدمات ارزش افزوده مختلف به مشترکین مانند خطوط تلفن SIP (تلفن بر بستر اینترنت)، ویدئو کنفرانس ، IP-Tv وغیره
ای دی اس ال (ADSL) مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line به معنای "خط اشتراک دیجیتال نامتقارن" بوده و یکی از زیر شاخه‌های تکنولوژی DSL است، تکنولوژی ADSL نسبتاً جدید بوده و به کاربران اجازه می‌دهد که علاوه بر انتقال صوت از طریق خطوط تلفن، به انتقال داده آن هم با نرخ زیاد نیز دست یابند. برچسب ها: محمدجواد آذری جهرمی ، آذری جهرمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: محمدجواد آذری جهرمی آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

سعید زاهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجرای پروژه ملی فیبر نوری کسب و کارها در سال جاری به قوت خود باقی است و با سرعت و جدیت انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اجرای فیبر نوری ۱۹ کیلومتر سهم آستانه اشرفیه و ۱۶ کیلومتر سهم بندر کیاشهر است.

زاهدی با اشاره به نقش مهم مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها در اجرای فیبر نوری بیان کرد: در گام نخست تدوین نقشه‌های شهری برای توسعه پروژه فیبر نوری در کلیه شهرهای گیلان صورت گرفت.

وی با تاکید بر لزوم پایبندی به تعهدات از سوی پیمانکار افزود: پس از اتمام پروژه فیبر نوری عملیات بازسازی و آسفالت معابر زخمی شهر انجام می‌شود.

مدیرکل اطلاعات و فناوری ارتباطات گیلان با اشاره به مزایای اجرای فیبر نوری بیان کرد: اجرای فیبر نوری افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت را به همراه دارد.

به گفته زاهدی، کابل‌های مسی منجر به اُفت سرعت شده و کیفیت پهنای باند را کاهش می‌دهد این در حالی که فیبر نوری هم سرعت بالاتر و کیفیت بهتری دارد.

کد خبر 6087974

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟