Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@22:46:40 GMT

درمان نابینایی با سلول های بنیادی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۴۸۹

درمان نابینایی با سلول های بنیادی

خبرگزاری میزان- گزارشی از موفقیت پزشکان در درمان نابینایی با استفاده از سلول‌های بنیادی را مشاهده می‌کنید. تاریخ انتشار: 14:44 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۳۱۲

به گزارش گروه چند رسانه‌ای خبرگزاری میزان، متخصصان چشم پزشکی بیمارستانی تایلند با استفاده از سلول‌های بنیادی و پیوند قرنیه موفق شدند بینایی کامل یا درصد بالایی از بینایی را به ۷۵ بیمار تحت درمان بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چشم پزشکی نابینایی مالزی درمان نابینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجلات علمی عامه‌فهم برای ارتباط جامعه علمی با مردم عادی بسیار اهمیت دارند. این مجلات می‌توانند پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی را به زبانی قابل فهم برای مخاطبان عرضه کنند. از آنجایی که این نشریات به‌سرعت (در فواصل حداکثر ماهانه) به‌روزرسانی می‌شوند، جریانات و پارادایم‌های جدید علمی را در دسترس عموم قرار می‌دهند. در این سلسله گزارش‌ها، مروری بر پرونده‌های جلد مجلات اصلی ترویج علم جهان خواهیم داشت.

*** 

 نیچر

ورزش چه تاثیراتی بر سلول های بدن انسان دارد؟

مریم ملی/  همه ما خیلی خوب می‌دانیم که ورزش چه نقش پر رنگی در سلامتی ما دارد اما گستره تغییرات عظیمی که ورزش کردن در سازوکار سلول‌های  بدن انسان به وجود می‌آورد، هنوز مورد مطالعه محققان است. پرونده ویژه این شماره مجله نیچر به تغییراتی که دویدن روی تردمیل بر موش‌های مورد آزمایش به وجود آورده،اختصاص یافته است. در طول هشت هفته تمرینات استقامتی موش‌ها روی تردمیل، تغییرات اپی‌ژنوم، پروتئوم، متابولوم و لیپیدوم در مجموعه وسیعی از بافت‌های بدن موش مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. محققان این پژوهش هزاران تغییر مولکولی را شناسایی کردند که نشان می‌دهد مزایای حاصل از ورزش در حوزه سیستم ایمنی و متابولیسم و کاهش استرس در بدن انسان بسیار قابل توجه بوده است. یکی از نتایج جالب این تحقیقات این است که تغییرات حاصل  از ورزش در دو جنس مرد و زن متفاوت است. به طور کلی بررسی بافت‌های بدن انسان در سطح سلولی، حاکی از این است که ورزش بر بیماری‌های مختلفی مثل کبد چرب غیر الکلی، بیماری‌های التهابی روده، سلامت قلب و عروق و بافت‌های آسیب دیده تاثیرات زیادی دارد. کاوش‌های جدید در این باره می‌تواند از جزییات تاثیر ورزش بر سلول‌های مختلف بدن انسان را روشن کند و به تبع آن راهکارهای درمانی با کمک ورزش برای بیماری‌ها معرفی شود.

نیوساینتیست

با آلرژی های‌مان چه کنیم؟

با رسیدن فصل بهار انواع آلرژی‌ها به اوج خودشان می رسند و تازه اگر شما به خوراکی هایی مثل بادام زمینی و کنجد و ... حساسیت داشته باشید که دیگر نور علی نور است چون آن وقت گستره آلرژی‌هایتان بسیار وسیع می‌شود. شما احتمالا در هر رستورانی به راحتی نمی‌توانید غذا بخورید و در سفرها نمی‌توانید غذای ملل مختلف را امتحان کنید. برای خیلی‌ها، گستره حساسیت از بادام زمینی هم فراتر می‌رود و به خوراکی‌های رایجی که همه ما در طی روز از آنها می‌خوریم می‌رسد مثلا سویا، شیر گاو، ماهی، آجیل‌ها و حتی تخم‌مرغ! بعضی‌ها هم به انواع میوه‌ها حساسیت نشان می‌دهند. در نگاه اول و برای کسانی که به آلرژي‌های مختلف مبتلا نیستند شاید کنار آمدن با این موضوع راحت و ساده باشد در حالی که واقعا این طور نیست. این که در هر مهمانی و سفر با خوراکی‌هایی مواجه باشید که فرآوری رویشان انجام شده و ترکیباتشان با طور دقیق روی بسته‌بندی‌شان قید نشده است، همیشه شما را با اضطرابی دائمی همراه می‌کند اضطرابی که باعث می‌شود از تجربه‌های جدید اجتناب کنید. با این حال چندین روش تشخیصی و درمانی برای آلرژی‌ها پیشنهاد شده است که در مقاله اصلی مجله نیوساینتیست می‌توانید آن ها را بخوانید.

ساینس

نشر اطلاعات از شبکه‌های مردمی

مردم معمولا تمایل دارند افکار احساسات و رفتارهای کسانی که از نظر اجتماعی با آنها در ارتباط هستند را کپی کنند. اینفلوئنسرها از مسیر شبکه‌های اجتماعی می‌توانند چنین تاثیراتی را بر مردم داشته باشند و به تقویت اهدافی مثل بهبود سلامت، افزایش ثروت، یادگیری و موضوعات دیگر کمک کنند. محققان به دنبال این هستند که راهی را پیدا کنند تا از این پدیده اجتماعی استفاده‌ای سودمند داشته باشند، نتایج این پژوهش‌ها به عنوان مقاله اصلی در این شماره مجله ساینس منتشر شده است. واقعیت این است که برای بهره‌برداری از سرایت اجتماعی به ابزارهایی برای شناسایی افراد موثر در شبکه‌های اجتماعی نیاز است. از طرفی برای این که چنین ابزارهایی حداکثر کارایی خود را نشان دهند باید بدون نیاز به صرف زمان و هزینه زیاد و حتی گاهی بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی قابل بهره‌برداری باشند، اما چطور؟ یک واقعیت ریاضی درباره ارتباطات افراد در الگوریتم روابط اجتماعی وجود دارد که می‌گوید دوستان شما، دوستان بیشتری از شما دارند این قضیه به پارادوکس دوستی معروف است. محققان با کمک این اطلاعات خانواده‌هایی را در روستایی نزدیک به هندوراس انتخاب کردند و آموزش‌هایی درباره سلامت مادر و کودک به آنها دادند و بعد مداخله‌ای را با ارتباط اجتماعی تصادفی افرادی که آن خانواده را می‌شناختند ترتیب دادند. این آزمایش کمک کرد تا آنها بتوانند نتایج پدیده سرایت اجتماعی را در یک جامعه با محدوده جمعیت روستایی بررسی کنند. این که چطور می‌توان الگوریتمی را به کار برد تا پدیده سرایت اجتماعی بتواند در مسیر آگاهی‌بخشی یا اطلاع رسانی برای موضوعات سلامت عمومی کار کند موضوع اصلی این پژوهش‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • راه های افزایش گلبول های قرمز