Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر پنج شنبه در آئین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از پیگیری پروژه‌های ملی فرهنگی در همدان خبر داد و گفت: پردیس سینمایی، موزه هنرهای معاصر و تالار بزرگ فرهنگی همدان از مواردی است که در استان پیگیری شده و نیازمند تأمین اعتبار از وزارت ارشاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه همدان استانی رو به رشد است، گفت: این سه پروژه ملی نیازمند نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امیدواریم با پیگیری‌های معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد در سال ٩٨ به نتیجه برسد.

حاجی بابایی با بیان اینکه شاخص‌های عمومی و فرهنگی در استان همدان باید ارتقا یابد، اظهار کرد: همدان ظرفیت‌های قابل توجهی در این زمینه دارد و با هم‌افزایی و همدلی تلاش می‌کنیم بیش از گذشته شاهد پیشرفت همه جانبه در استان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی در دنیا نظیر ندارد، گفت: ریشه و هویت انقلاب اسلامی از فرهنگی از قرآن، ایثار و شهادت الگو گرفته است.

هرچه بیشتر حوزه فرهنگ را تقویت کنیم به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک تر خواهیم شد مصطفی آزادبخت با بیان اینکه قدرت بی نظیر جمهوری اسلامی شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند، خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر حوزه فرهنگ را تقویت کنیم به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک تر خواهیم شد.

آزادبخت فرهنگ اسلامی ایرانی را در دنیا بی نظیر برشمرد و افزود: ما با این فرهنگ در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم و امروز دشمنان با همه توان به میدان آمده اند اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش هنرمندان با استفاده از فرهنگ اسلامی و ایستادگی مردم، در این میدان پیروز هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در استان همدان در بین همه قوا شاهد هم افزایی و هماهنگی قابل توجهی هستیم، خاطرنشان کرد: از هنرمندان و اصحاب رسانه انتظار داریم ضمن امیدآفرینی در جامعه، نقد سازنده را فراموش نکنند.

سرپرست پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: عرصه فرهنگ بسیار وسیع بوده و هر آنچه در جامعه جریان دارد زیرمجموعه فرهنگ است.

علی مرادی‌نور توسعه فرهنگ عمومی را اولویت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: فرهنگ تجلی تمدن یک ملت بوده و همه مردم جامعه به آن نیاز دارند.

وی ضمن قدردانی از حمایت و همکاری مدیران استان و هنرمندان، گفت: در ماه‌های گذشته با مدیریت، همه جشنواره‌ها و کنسرت‌ها در آرامش برگزار شد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ، مقدمه همه زمینه‌ها در توسعه همه جانبه و توسعه پایدار است.

هویت انسانی و هویت جامعه وابسته به فرهنگ است

احمدرضا احسانی با بیان اینکه هویت انسانی و هویت جامعه وابسته به فرهنگ است، عنوان کرد: اگر نیاز است در بخش‌های زیربنایی جامعه تغییراتی حاصل شود، باید به بخش فرهنگ توجه کنیم.

احسانی افزود: سیاست کاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیریت علم محور و کارشناس محور خواهد بود تا در یک سال آینده عملکرد این حوزه قابل ارزیابی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ نیاز به آرامش دارد و سیاسی کاری در این حوزه را جفا می دانم؛ گفت: همه گروه‌ها با هر گرایش و تفکر که در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت کنند؛ مورد حمایت قرار می‌گیرند زیرا در حوزه ارتباطات اداری، به اخلاق مداری باور دارم.

احسانی اظهار کرد: شایسته سالاری و شایسته گزینی با حفظ کرامت انسانی، از مواردی است که در اداره کل مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ بسیار گسترده است، تاکید کرد: با وجود اینکه دستگاه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، اما مسئول و متولی فرهنگ در استان‌ها ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 4670077

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳