Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@03:13:53 GMT

ايران هوشمند، اقتصاد ديجيتال و بانکداري

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۳۳۵

ايران هوشمند، اقتصاد ديجيتال و بانکداري

خبرگزاري آريا - هوشمندي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در امور فناوري هاي نوين ارتباطي در سال هاي اخير، در طرح «ايران هوشمند» تبلور يافته که گسترش و ترويج آن مي تواند پايه تحولات در امور مختلف اقتصادي، اجتماعي، و فرهنگي باشد. ماحصل اين تحولات به طور مستقيم و غيرمستقيم باعث افزايش بهره وري شده و ارتقاي رفاه اقشار مختلف مردم به ويژه مناطق محروم را با دسترسي به کانال هاي ارتباطي گسترده فراهم مي آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ايران هوشمند» با تکيه بر توانمندي جوانان خلاق و کارآفرين شکل گرفته و تکامل و کارآمدي آن نيازمند حمايت نهادهاي مختلف کشور مي باشد. وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اين رسالت مهم را با رونمايي از طرح «نوآفرين» در تير ماه سال جاري شروع کرد تا زنجيره اقدامات حمايتي کارآفرينان مستعد را به تکامل نزديک نمايد. يکي از بخش هاي مهم «ايران هوشمند»، بخش اقتصادي به ويژه حوزه بانکداري است که نقش شريان هاي حياتي را براي تحقق اقتصاد ديجيتال و در نهايت «ايران هوشمند» ايفا مي نمايد.
وزارت اقتصاد و دارايي نيز به عنوان متولي اقتصاد کشور و بر اساس الزامات حاکم بر تحولات فناوري هاي نوين، به سمت رويکرد «اقتصاد ديجيتال» حرکت کرده و همه بانک ها را موظف به تهيه نقشه راه براي تبديل شدن به بانکداري ديجيتال کرده است. اين رخداد مهم به عنوان مکمل«ايران هوشمند» باعث هم افزايي در تحقق اهداف هوشمند شدن امور اقتصادي و بانکي شده و اطمينان دارد، مردم و کسب و کار کشور از برکات اين انسجام ملي براي ارتقاي کارايي، بهره مند خواهند شد.
پست بانک ايران با توجه به حضور در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و از طرفي حضور در مجموعه بانک ها و وزارت امور اقتصاد و دارائي، بيشترين پتانسيل را براي تحقق بانکداري ديجيتال نسبت به ساير بانک ها دارد. بانک توسعه اي و تخصصي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات با حمايت از استارآپ ها و فعالان حوزه هاي مالي و بانکي در اقصي نقاط کشور وظيفه خود را در اين عرصه ايفا خواهد نمود.
کاهش شکاف ديجيتال بين شهر و روستا و برقراري عدالت اجتماعي در برخورداري از خدمات بانکي که از اولويت هاي مهم دولت به شمار مي رود، با حمايت از فعالان و استارت آپ هاي حوزه مالي و بانکي محقق خواهد شد.
تدوين قوانين‎
کاهش شکاف ديجيتال بين شهر و روستا و برقراري عدالت اجتماعي در برخورداري از خدمات بانکي که از اولويت هاي مهم دولت به شمار مي رود، با حمايت از فعالان و استارت آپ هاي حوزه مالي و بانکي محقق خواهد شد.
تدوين قوانين و مقررات مناسب براي فعاليت فين تک ها و همراهي با آن‌ها براي نظام بانکي امري ضروري است چرا که در آينده اي نزديک مفهوم بانکداري با آنچه تاکنون درباره آن فکر مي کرديم کاملاً تغيير خواهد کرد.
گر نظام اقتصادي و بانکي، آمادگي مواجهه با اين تغييررا نداشته باشد، محکوم به شکست است. پست بانک ايران آمادگي کامل خود را براي کمک به تحقق «ايران هوشمند» و « اقتصاد ديجيتال» با اجراي «بانکداري ديجيتال» اعلام نموده و اعتقاد دارد که براي حضور در اقصي نقاط کشور به ويژه بخش روستايي، نهادينه کردن بانکداري ديجيتال در پست بانک ايران، يک انتخاب نبوده و يک الزام سازماني است. اطمينان دارد، «ايران هوشمند» آينده اي روشن را براي فرزندان اين مرز و بوم فراهم خواهد کرد و وظيفه نهادهاي مختلف مشارکت حداکثري در اين طرح مي باشد.‎پ
*نايب رئيس هيات مديره و مدير عامل پست بانک ايران
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی