Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر کریمیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهزیستی از عمده ترین سازمان های کشوره است که در بیش از ۱۵۰ حوزه تخصصی به جامعه هدف خود خدمات ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه ۱۳۴۶ معلول شناسایی شده زیر پوشش چتر حمایتی بهزیستی دیواندره قرار دارند، افزود: همچنین برای ۲۲۰ زن سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست نیز پرونده تشکیل تا از خدمات این نهاد بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان با اشاره به اینکه بهزیستی از جنین تا سالمندی برای جامعه هدف برنامه و طرح دارد، اضافه کرد: پارسال یک هزار و ۲۴۳ نفر در طرح غربالگری شرکت کردند که ۶۳۵ نفر روستایی و ۶۰۸ نفر شهری بودند و در سه ماهه اول سال جاری نیز برای ۱۰۴ نفر طرح غربالگری انجام شده است.

رییس بهزیستی دیواندره یادآور شد: از نظر اجرای طرح تنبلی چشم در استان کردستان، بهزیستی دیواندره با تحت پوشش قرار دادن ۹۲ درصد کل جامعه هدف کودکان ۳ تا ۶ ساله مقام اول را در اختیار دارد.

وی گفت: با ۴۰ مرکز غیردولتی که زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند در سال ۹۸ برنامه ریزی هایی انجام گرفته تا در سطح روستاها و حاشیه شهرها بتوانیم آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری کارگاهای سبک زندگی خانواده و ازدواج را برگزار کنیم.

کریمیان تاکید کرد: در سه ماهه اول امسال برای ۵۰ نفر از معلولان تحت پوشش شرایط استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی فراهم کرده ایم و پرونده آنها به بانک عامل معرفی شده که ۶ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

رییس اداره بهزیستی دیواندره به ساخت مسکن ویژه افراد دارای دو معلول به بالا اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن ۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان با اعتبار هر واحد ۶۰۰ میلیون ریال در سال ۹۸ در دست ساخت داریم که ۱۰۰ میلیون ریال آن از سوی بهزیستی به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

کریمیان اظهار کرد: در هفته بهزیستی مرکز روزانه آموزش و توانبخشی چند معلولیتی و گروه همیاران زنان سرپرست خانواده پویا با محوریت مهدکودک در محله حاشیه شهر گلشن و موسسه بنیاد فرزانگان چهل چشمه این شهرستان راه اندازی شد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شمال سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

۷۳۵۳/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دیواندره بهزیستی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای