Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: بخش عمده‌ای از بوستان‌ها و ادارات خراسان رضوی ویژه معلولان مناسب‌سازی نشده است. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: 90 مرکز از 190 مرکز توانبخشی فعال در مشهد روزانه بوده و سایر این مراکز به صورت شبانه‌روزی دایر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: به‌تازگی مرکز توانبخشی معلولان کم‌توان ذهنی در خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده است، این مرکز برای افراد زیر 14 سال در شهرستان قوچان دایر شده و هدف آن خدمت‌رسانی به بهترین نحو ممکن است، برخی مراکز نظیر مراکز مزمن روان و سالمندان و مراکز ذهنی، جسمی و حرکتی به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: از مراکز روزانه توانبخشی می‌توان به مرکز خانواده و کودک اشاره کرد، همچنین مرکز افراد کم‌شنوا و ناشنوا، سالمندان، حمایت شده جسمی حرکتی، بیماران مزمن روان، اوتیسم، حرفه‌آموزی و تولید، اشتغال حمایت شده و نظایر این موارد از مراکز روزانه هستند.

50 واحد مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسدمستمری 14 هزار خانوار معلول استان تهران براساس تعداد نفرات خانواده پرداخت شودطرح های تسهیلات محور اشتغالزا نیست/انتقاد به سیاست های اشتغالی تسهیلات محور

فیروزی خاطرنشان کرد: سه تا پنج درصد از افراد در جهان دچار معلولیت هستند که این آمار در کشور و استان خراسان رضوی نیز صدق می‌کند، در حال حاضر 120 هزار نفر در خراسان رضوی دارای پرونده ابتلا به معلولیت هستند که در بهزیستی سکونت دارند، 40 درصد از آنها جسمی حرکتی هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: 30 درصد از افراد معلول اختلال ذهنی دارند، همچنین 13 درصد از آنها نابینا و 7 درصد نیز ناشنوا هستند، بیماران اوتیسم و بیماری‌های روانی 10 درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند، اغلب معلولیت‌ها به صورت مادرزادی بوده و بخش کمی از این آمار مربوط به حوادث می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر معلولان، 5 هزار اتباع خارجی نیز از خدمات بهزیستی بهره می‌برند، این استان با استفاده از رمپ، آسانسور، درب برقی و همچنین سرویس بهداشتی، مقام نخست را در ارتباط با مناسب‌سازی شهر برای معلولان در کشور کسب کرده است، البته هنوز در این زمینه جای کار داریم.

فیروزی ادامه داد: هنوز افراد دارای معلولیت توانایی بهره مندی از بخش عمده‌ای از بوستان‌ها، ادارات و محل‌های عمومی را ندارند، چرا که این مناطق هنوز برای استفاده آنها مناسب سازی نشده، به همین دلیل بسیاری از آنها داخل منزل به سر می‌برند، در حال حاضر فرزندان معلولان علاوه بر افراد معلول  می‌توانند از شهریه دانشجویی استفاده کنند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی گفت: پزشکان همراه ۶۷ کاروان متقاضیان این سفر انسان ساز تمامی امور پزشکی، سلامتی و ارائه خدمات مرتبط به زائران خانه خدا را بر عهده دارند.

محمد رضا واحدی جو افزود: با توجه به بیماری‌های شایع میان متقاضیان حج از جمله فشار خون و دیابت کنترل سلامت متقاضیان و آزمایش آنان در کنار تجویز دارو‌های احتمالی مورد نیاز امری ضروری است که پزشکان هلال احمر در این زمینه خدمات در خور و لازم را ارائه می‌دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند.

واحدی جو افزود: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع در استان گفت: مدت اجرای واکسیناسیون طبق نوبت دهی انجام شده تا ۱۹ اردیهبشت ماه جاری ادامه دارد.

نخستین کاروان اعزام حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی