Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@04:03:20 GMT

میردامادی: ترامپ یک رئیس‌جمهور غیرمتعارف است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۳۹۷۰

یک تحلیلگر اصلاح‌طلب گفت: ترامپ در آمریکا از نظر همه یک رئیس‌جمهور غیرمتعارف است. نه فقط در قبال ما، بلکه در قبال اکثر کشور‌ها رفتار او غیرمتعارف است.

به گزارش ایسنا، محسن میردامادی در نشست «سیاست خارجی؛ تعامل، تقابل، سازش» که از سوی کمیته آموزش حزب اتحاد ملت برگزار شده بود، اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، در بحث سیاست خارجی در همان دوران انقلاب توقف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگاه سبب می‌شود نتوانیم فرصت‌ها را بخوبی بشناسیم و از آن استفاده کنیم. در ۴۰ سال گذشته زمان‌هایی بوده که می‌توانستیم از فرصت‌ها استفاده کنیم، اما استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: برجام آن‌طور که می‌خواستیم نتیجه نداد؛ بخشی از علت خود ما بودیم و ترامپ ضربه آخر را به برجام زد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اشکال ما این است که فقط منافع خود را می‌بینیم، در حالیکه در منطقه، عربستان و امارات هم منافعی دارند، ما هم منافعی داریم، باید منافع همه را ببینیم تا بتوانیم به یک نقطه بهینه برسیم.

میردامادی گفت: ترامپ هم در آمریکا از نظر همه یک رئیس‌جمهور غیر متعارف است و نه فقط در قبال ما که در قبال اکثر کشور‌ها رفتارش غیر متعارف است؛ اما می‌خواهم بگویم اگر ریاست جمهوری اوباما هم ادامه پیدا می‌کرد ما از منافع برجام، با توجه به سیاست خارجی‌ای که در پیش گرفته بودیم، بهره‌مند نمی‌شدیم.

این فعال سیاسی ابراز عقیده کرد: تعبیر من از مذاکره‌ای که ترامپ می‌گوید، بیشتر میز محاکمه است. مذاکره آن چیزی که در روابط دیپلماسی معمول گفته می‌شود، این نیست. مذاکره شرایط برابر و محترمانه دارد.

وی تاکید کرد: با دیپلمات‌های کارآزموده و نقات قوتی که داریم، می‌توانیم نتایج قابل قبولی در عرصه دیپلماسی داشته باشیم و از این مسیری که نمی‌دانیم آینده‌اش چه خواهد شد دوری کنیم.

میردامادی با بیان اینکه "در حال حاضر شرایط منطقه آرام شده است"، تصریح کرد: دو الی سه ماه پیش شرایط منطقه، با توجه به اتفاقاتی که رخ داد، نگرانی‌هایی را در خصوص واکنش‌های نظامی بوجود آورد.

وی‌گفت: برای حل بحرانی که دچارش شدیم نباید دنبال راه حل کوتاه‌مدت باشیم. نقطه مثبت و قوت ما این است که در این ماجرا دنیا مارا جنگ‌طلب نمی‌داند، بلکه بیشتر آمریکا است که رنگ و بوی نظامی به بحران داده است.

این تحلیلگر سیاسی همچنین گفت: وقتی سطح تنش میاد بالا یک اتفاق ناخواسته می‌تواند جنگ را جرقه بزند. اینجور نیست که تمام حوادث قابل کنترل باشد.

وی ابراز عقیده کرد: چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی نباید هیچ چیزی را حیثیتی کرد که نتوان تغییرش داد. اشکال آنجا بود که ما یک مسأله سیاست خارجی را حیثیتی کردیم.

میردامادی گفت: مذاکره هم همین‌طور است. نباید کاری کنیم که انگار مذاکره مساله حیثیتی است. باید چارچوبی را برای مذاکره تعریف کرد. در چنین شرایطی دیپلماسی پنهان می‌تواند نتیجه دهد. باید راه‌های مختلف را باز کنیم تا یکی از آن‌ها جواب دهد.

وی در پایان گفت: ما خیلی از کارهایمان متعارف نیست. در هیچ کجای دنیا، نظام سیاسی که عقلا تعریف کرده‌اند، نظامی‌ها چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی، سکان‌دار نمی‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ترامپ میردامادی قطعنامه ۵۹۸ صندوق توسعه ملی مسعود رجوی میدان حسن آباد شورایاری ها علیرضا دبیر آیت الله حقانی حذف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین از اقدام کشورهای غربی در ارائه کمک سریع به رژیم صهیونیستی اسرائیل بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران انتقاد کرده و ابراز تعجب کرد که "چرا چنین برخورد قاطعی با اوکراین که در حال جنگ با روسیه است، نمی‌شود". - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با هوگو تراورز، وبلاگ نویس معروف فرانسوی، از این مسئله شکایت کرد که کشورهای غربی بدخواهانه برخورد می‌کنند، زیرا بعد از حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل، سریعاً به تل آویو کمک کردند، اما در رابطه با اوکراین که در حال جنگ با ارتش  روسیه است، چنین حمایتی را از خود نشان نمی‌دهند.

زلنسکی با اعتراف به این واقعیت که از زمان تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، توجه کمتری به اوکراین شده، افزود: «اگر کشورها به تنهایی به اوکراین کمک نکنند زیرا می‌ترسند که به درگیری نظامی با روسیه کشیده شوند، این بدان معناست که آنها واقعاً از روسیه می‌ترسند. و اگر غربی‌ها چنین کمکی را به اسرائیل ارائه کنند، این بدان معناست که آنها مطمئن هستند که جنگی با ایران رخ نخواهد داد. و این برخورد آنها یک وضعیت متناقض و بدخواهانه  است.»

رئیس‌جمهور اوکراین افزود که از نحوه کمک متحدان غربی به تل آویو شوکه شده  و  بسیار متعجب است که "چنین برخورد قاطعی با اوکراین نمی‌شود".

زلنسکی همچنین از این مسئله انتقاد کرد که اسرائیل از حمایت‌های غرب برخوردار است، در صورتی که بخشی از ائتلاف آتلانتیک شمالی نیست. به گفته او، هر چه رسانه‌های غربی به کی‌یف کمتر توجه کنند، شهروندان این کشور نیز کمتر به آن توجه می‌کنند. و این منجر به "مسئولیت کمتر از سوی رهبران سیاسی" شده و کاهش کمک‌ها را در پی خواهد داشت.

زلنسکی بار دیگر رد نکرد که ممکن است حاضر به مذاکره با روسیه شود

رئیس جمهور اوکراین در این مصاحبه همچنین احتمال مذاکره با روسیه برای حل مناقشه را رد نکرد. او در این باره توضیح داد: ما سندی برای حل همه مسائل با چشم انداز خود آماده خواهیم کرد و  زمان مناسبی را برای انتقال این سند به مسکو و بحث در مورد آن انتخاب خواهد یافت.

در این رابطه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که هیچ دورنمای روشنی در مورد موضوع مذاکرات بین مسکو و کی‌یف وجود ندارد، زیرا رهبری اوکراین چنین احتمالی را رد می کند.

او در واکنش به سخنان ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه با هوگو تراورز که احتمال مذاکره با روسیه برای حل مناقشه را رد نکرده، اینگونه توضیح داد: این ادعا مسلماً غیر واقع بینانه است، چرا که کی‌یف قصد دارد به همراه کشورهای غربی ابتدا سندی را در مورد حل و فصل همه مسائل بر اساس دیدگاه خود تهیه کند و بعد آن را به مسکو انتقال دهد،  چنین اقدامی برای طرف روسی قابل قبول نخواهد بود.

پسکوف افزود: «کی‌یف به طور رسمی امکان هرگونه مذاکره با مسکو را رد می‌کند و هیچ دورنمایی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین عملیات ویژه نظامی ادامه خواهد داشت.»

وی همچنین یادآور شد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پیش از این بارها آمادگی روسیه برای حل مسالمت‌آمیز مسئله اوکراین را اعلام کرده است، با این حال، این یک ابتکار صلح نیست، بلکه صرفاً اعلام مواضع مسکو است.

تأکید کرملین بر عدم‌تغییر روند درگیری نظامی در اوکراینتاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگدیدگاه پوتین درباره کنفرانس صلح سوئیس/ وضعیت مرزهای بلاروس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد