Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه، تحریم صداوسیما توسط دولت را ایستادن آن در مقابل رسالت روشنگرانه رسانه ملی بیان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد   در ارزیابی اقدام اخیر دولت مبنی بر محدود کردن بودجه صدا و سیما اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به نقش اصلی خود در سال‌های اخیر بازگشته و دوباره ایفاگر نقش گردنه بگیر شده است که در جدیدترین مورد گردن بودجه صداوسیما را گرفته تا به زعم خود رمق رسانه ملی را از بیان واقعیت‌ها بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستور رئیس‌جمهور به این مثال می‌ماند که بسیاری از افراد در شرایط مختلف شعارهای زیبایی سر می‌دهند اما در جایی که عیار واقعی فرد مشخص می‌شود، تمامی این شعارهای زیبا را نه تنها فراموش کرده بلکه برخلاف آن عمل می‌کنند.

سرپرست دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه یادآور شد: رئیس‌جمهور در جایی گفته بود «از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌برم» اما در این سال‌ها نه تنها دهان منتقدان بلکه دست و پای هر فردی که در اردوگاه وی قرار نداشت را بست و تنها ساکنان اردوگاه و آنها که آشنا بودند از بستن دهان در امان مانده‌اند.

سلیمانی افزود: این حکایت رئیس‌جمهوری است که انتقاد پذیر بودن را یکی از اشکالات دولت خود می‌داند اما در برابر سریالی پربیننده و مبتنی بر اسناد و واقعیت قرار می‌گیرد تا برخلاف شعارها و آنچه که مذموم بیان می‌کرد عمل کند.

این فعال رسانه ای اشاره ای به سریال گاندو و ارتباطش با اقدام اخیر دولت داشت و گفت: البته موضع‌گیری دولت در برابر این سریال تلویزیونی از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و ابتدا در فضای مجازی و به شکل انتشار توئیت‌هایی برای ممانعت از پخش این سریال یا حذف سکانس‌هایی بود که موضوع نفوذ در حاکمیت نشان می‌داد.

وی افزود: البته با مقاومت صداوسیما در برابر فشار دولتی‌ها و ادامه روند پخش سریال، اقدامات دولت خصمانه شد تا جایی که پرداخت بودجه صداوسیما در سه ماهه دوم سال در ابتدا با اما و اگر و در ادامه منوط به تأیید نمایندگان دولت در هیئت نظارت بر صداوسیما شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیر خبرهایی می رسد از تحریم صداوسیمای ملی توسط دولت هر روز گسترده‌تر می‌شود و مخالفت با بازپخش سریال گاندو، عدم پخش برنامه جهان‌آرا و محدودسازی برنامه‌های شبکه افق شرط‌های دولت برای تخصیص بودجه است.

وی افزود: با توجه به اقدامات فوق اینگونه به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم در برابر رسالت رسانه ملی در رابطه با روشنگری قرار گرفته است و داشتن یک صداوسیمای بی‌خاصیت که در تمامی بخش‌های خبری دستاوردهای نه چندان شاخص دولت را بزرگنمایی کند، تنها مطلوب آشنایان دولت است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند، گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارایه خواهد شد.

جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتاً خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رییس رسانه ملی درباره عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.

جبلی پوشش عملیات «وعده صادق» و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

کد خبر 6087901 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد