Web Analytics Made Easy - Statcounter

باغ شاهزاده ماهان در کرمان در تابستان آنقدر زیبایی خاصی دارد که هر گردشگر عبوری از کرمان را به خود جلب می‌کند. ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، باغ شاهزاده ماهان در فاصله حدود 20 کیلومتری شهر کرمان و 2 کیلومتری شهر ماهان واقع شده و این روزها که در فصل گرما هستیم مورد استقبال بسیاری از مردم و گردشگران از سراسر کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغ شاهزاده ماهان حدود 3.5 هکتار مساحت دارد و از از نمونه باغ تخت‌های ایرانی است که به دستور محمدحسن خان سردار ایروانی حاکم وقت کرمان ساخته شد و بنای درون آن بعدها توسط عبدالحمید میرزا ناصرالدوله حاکم کرمان طی یازده سال حکمرانی وی از سال 1298 هجری قمری تا 1309 هجری قمری ساخته شد.

شهر آفتاب ‌کرمان به روایت تصویر‌باغ فتح‌آباد جلوه‌ای از میراث تاریخی وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی استچرا ثروتمندان جهان خانه‌هایشان را از خشت می‌سازند/ امکان بازدید شبانه از ارگ بم

به گزارش تسنیم باغ شاهزاده ماهان جزو 9 باغ ایرانی است که در سال 1390 در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به 35 زبان ترجمه و در نقشه گردشگری یونسکو قرار گرفته ‌است.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر بلوک در حوالی شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر ساعت 07:53:46 و به مشخصات زیر بلوک در حوالی شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزاند.

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1403/02/13 07:53:46

طول جغرافیایی: 57.52

عرض جغرافیایی: 28.17

عمق زمین‌لرزه: 9 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

29 کیلومتری فاریاب (کرمان)

30 کیلومتری کهنوج (کرمان)

47 کیلومتری عنبرآباد (کرمان)    

 نزدیکترین مراکز استان:

163 کیلومتری بندرعباس

239 کیلومتری کرمان

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ییلاق زیبای سلانسر در استان گیلان + فیلم
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان خسارتی نداشت
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتی در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید