Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:22:27 GMT

پالایش نفت چین ۷.۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۶۹۸۷

پالایش نفت چین ۷.۷ درصد افزایش یافت

چین در ژوئن حدود ۵۳.۷۰ میلیون تن نفت خام پالایش کرد که ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، پالایش نفت خام چین در نیمه اول 2019 ، 316.97 میلیون تن بود که 5.8 درصد به صورت سالانه افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین تنها در ژوئن حدود 53.70 میلیون تن نفت خام پالایش کرد که 7.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و نرخ رشد آن  4.9 درصد نسبت به ماه قبل بالا رفت. میزان پالایش روزانه به 1.79 میلیون تن در ژوئن رسید که 116 هزار  تن نسبت به ماه می بیشتر بود.

کل تولید نفت خام در چین حدود 16.3 میلیون تن بود که یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. تولید روزانه 537 هزار تن، یک افزایش 13 هزار تنی را نسبت به ماه می نشان می دهد.

 چین در نیمه اول 2019 ، 95.39 میلیون تن نفت خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته 0.8 درصد بالاتر رفته بود.

  واردات نفت خام چین در ماه ژوئن 39.58 میلیون تن بود که 15.2 درصد به صورت سالانه افزایش داشت. چین در فاصله زمانی ژانویه تا ژوئن 2019 حدود 245 میلیون تن نفت خام وارد کرد که 8.8 درصد نسبت به سال قبل بالا رفته بود و نرخ رشد 0.6 درصد بالاتر از سه ماهه اول سال بود.

سرعت تولید گاز طبیعی در تاسیسات صنعتی چین هم در ژوئن بیشتر شد.

 این کشور 13.9 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در ژوئن تولید کرد که 13.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و نرخ رشد آن 0.2 درصد بالاتر از ماه می بود.

 کل تولید گاز طبیعی چین در 6 ماه اول 2019 ، 86.4 میلیارد مترمکعب بود که 10.3 درصد به صورت سالانه افزایش داشت و نرخ رشد آن 0.9 درصد بالاتر از سه ماهه اول سال بود.

کل واردات گاز طبیعی در ژوئن 7.52 میلیون تن گزارش شد که 3 درصد به صورت سالانه بالا رفته بود. چین حدود 46.92 میلیون تن گاز طبیعی در نیمه اول 2019 وارد کرد که 11.6 درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

پالایش نفت خام چین به رکورد 13.07 میلیون بشکه در روز رسیدشرط چین برای امضای قرارداد جدید تجاری با آمریکا

 انتهای پیام/59

R7586/P1012122/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌های سال زراعی جاری استان، گفت : میانگین بارش‌های سال زراعی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون) در استان به حدود ۴۵۰ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بارش ۳۹۲ میلی‌متری، ۱۵ درصد و نسبت به دوره بلندمدت با بارش ۴۲۸ میلی‌متری، پنج درصد رشد داشته است.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را ۴۰۶ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال زراعی گذشته با بارش ۳۴۶ میلی‌متری، ۱۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۳۹۴ میلی‌متری، سه درصد بیشتر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌های سال زراعی جاری در پاوه به ثبت رسیده، اظهار کرد: بارش سال زراعی جاری در پاوه ۹۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته با بارش ۷۱۰ میلی‌متری، ۲۷ درصد و نسبت به دوره بلندمدت با بارش ۶۹۱ میلی‌متری، ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته زورآوند، کمترین بارش سال زراعی جاری در استان به میزان حدود ۲۸۴ میلی‌متر مربوط به سنقر بوده و سنقر و حمیل بیشترین کاهش بارش سال زراعی جاری را در استان داشته اند.

وی گفت: در مجموع می‌توان گفت پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارش‌های سال زراعی جاری استان مبنی بر اینکه بارش‌ها بیشتر از نرمال باشد، محقق شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه درباره پیش‌بینی بارش‌های اردیبهشت ماه استان نیز عنوان کرد: بررسی نقشه‌های بلندمدت که البته دقت کمی دارند، نشان می‌دهد که بارش‌های اردیبهشت نزدیک به نرمال باشد و به نظر می‌رسد بارش‌های مناسبی داشته باشیم.

زورآوند اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌های هواشناسی، به نظر می‌رسد با پشت سر گذاشتن هفت روز پیش رو، در هفت روز بعد از آن بارش‌های خوبی در استان داشته باشیم، اما باز هم امکان تغییر این پیش‌بینی‌ها وجود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!