Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در راستاى توسعه ارتباطات الکترونیک دستگاه قضایى پیشگام و پیشتاز است گفت: با راه اندازى مرکز تبادل اطلاعات قضایى یکى از مهم‌ترین گام‌ها در راستاى عدالت الکترونیکى برداشته خواهد شد. تاریخ انتشار: 14:34 - 28 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۴۴۰

دکتر شهریارى، رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات در حاشیه بازدید از غرفه قوه قضاییه در نمایشگاه الکامپ و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقى و قضایى خبرگزارى میزان بیان کرد: مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه موفق شد تا مرکز داده هاى الکترونیکى دستگاه قضایى را با عنوان جى آى ایکس راه اندازى کند؛ در این مرکز ما دو سرویس بر خط و برون خط داریم که در سرویس‌هاى بر خط یا آنلاین و در جى آى ایکس استعلامات الکترونیک را به صورت بر خط با سازمان‌هاى بیرون قوه قضاییه تبادل مى‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از جمله نسبت به اصالت اسناد با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعلامات الکترونیکى بر خط داریم، با سازمان ثبت احوال مشخصات هویتى و با بیمه مرکزى اصالت بیمه نامه را مبادله مى کنیم، با بانک مرکزى نیز موضوع کد رهگیرى چک‌هاى برگشتى را داریم و با سازمان تنظیم ارتباطات رادیویى نسبت به استعلامات شماره تلفن همراهى که ذى نفع دارد مبادله اطلاعات داریم.

وى با بیان اینکه هشت خدمت دیگر نیز در حال طراحى و تدوین است، گفت: ان شاءالله این خدمات به زودى راه اندازى مى شوند؛ با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینى نیز اطلاعات زندانیان را براى دادستان‌ها و مقامات قضایى مجاز مبادله مى کنیم؛ همچنین نسبت به مکاتبات الکترونیک قضایى به صورت برون خط با بانک مرکزى در زمینه انسداد و رفع انسداد حساب هاى بانکى در دادستانى کل مبادله اطلاعات داریم.

شهریارى ادامه داد: با سازمان ثبت اسناد و املاک طبق دستورالعملى که ریاست قوه قضاییه اخیرا به دادگسترى‌ها کل کشور ابلاغ کرد هم سازمان ثبت اسناد و هم دادگسترى‌ها ملزم شدند تا مکاتبات خود را به صورت الکترونیک بفرستند و به صورت الکترونیک پاسخ دهند و از ارسال کاغذ که مشکلاتى همچون جعل یا مخدوش شدن و از این قبیل دارد، پیشگیرى کند.

رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه افزود: با نیروى انتظامى موفق شدیم که دستورات قضایى را به صورت مکاتبات الکترونیکى در اختیار آن‌ها قرار دهیم که اینکار در شهر شیراز و بیرجند آغاز شده و در دادسراى تهران نیز پایلوت شده و امیدواریم با همکارى نیروى انتظامى به سرعت انواعى از مبادلات اطلاعاتى و مکاتبات الکترونیکى میان دستگاه قضایى و نیروى انتظامى شکل گیرد.

شهریارى تصریح کرد: همین مکاتبات با سازمان زندان‌ها و پزشکى قانونى نیز به صورت الکترونیک مبادله مى شود و استعلامات احکام قضایى را به نهاد‌ها و دستگاه هایى که مجاز هستند احکام قضایى را مشاهده کنند ان‌شاالله به صورت مکاتبات الکترونیک برون خط سرویس خواهیم داد.

وى با بیان اینکه با سازمان تامین اجتماعى، بانک مرکزى و بنیاد شهید همکارى هایى را شکل دادیم و در حال مذاکره هستیم، افزود: به زودى در موضوعات مختلف نسبت به مکاتبات الکترونیک و تبادل اطلاعات بر خط با این سازمان‌ها اقداماتى انجام خواهیم داد.

شهریارى با بیان اینکه در راستاى توسعه ارتباطات الکترونیک دستگاه قضایى پیشگام و پیشتاز است گفت: با راه اندازى مرکز تبادل اطلاعات قضایى یکى از مهم‌ترین گام‌ها در راستاى عدالت الکترونیکى برداشته خواهد شد.

انتهاى پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمایشگاه الکامپ قوه قضاییه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

در این نمایشگاه که دارای 18 غرفه بود، دستاوردهای قضایی استان هرمزگان در بخش‌های ادارات کل «پزشکی قانونی»، «زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی»، «بازرسی»، «ثبت اسناد و املاک» و «سازمان قضایی نیروهای مسلح»، معاونت‌های «مالی پشتیبانی»، «منابع انسانی و امور فرهنگی»، «اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» و «آمار و فناوری اطلاعات»، «تعزیرات حکومتی»، «بنادر، گمرکات و اموال تملیکی»، «مقابله با قاچاق سوخت»، «حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، ساماندهی پارکینگ‌ها و اقتصاد مقاومتی»، «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه»، «مرکز حل اختلاف»، «دیوان عدالت اداری» و «حفاظت اطلاعات» و «روابط عمومی و ارتباطات»، به نمایش در آمده بود.

در جریان این نمایشگاه اعلام شد که از مجموع 50 هزار فقره پرونده قابل سازش استان هرمزگان در سال گذشته، 22 هزار مورد منتهی به صلح و سازش شده است.

همچنین در بخش مربوط به دستاوردهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اعلام شد که بیش از 90 درصد اراضی موقوفه، کل اراضی حریم دریا و بیش از 90 درصد جزایر استان هرمزگان حدنگاری شده است.

در غرفه مربوط به دستاوردهای اداره کل زندان‌های استان هرمزگان نیز ضمن نمایش آثار تولیدشده توسط زندانیان این استان، اعلام شد که 30 درصد ملاقات‌های زندانیان در استان هرمزگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

همچنین در بخش مربوط به فناوری اطلاعات این نمایشگاه، گزارشی از روند اجرای طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان هرمزگان به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، عملکرد دادگستری استان هرمزگان در زمینه مبارزه با قاچاق در حوزه‌های کارت سوخت، مصرف‌کنندگان جزء، مصرف‌کنندگان عمده و جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار امروز چند شد؟
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان