Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اخبار مربوط به موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت در حالی در این سال‌ها در رسانه‌های آلمان منتشر شده است که خبری از آغاز کار این موسسه نیست. با این وجود، نمایندگان مجلس سنای برلین از مسئولان این موسسه خواسته‌اند که کار خود را از ترم زمستان آغاز کنند.

نمایندگان مجلس سنا اعلام کرده‌اند که انتظار دارند تا لیست پنج استاد انتخاب شده موسسه تا پایان ترم زمستان پیش‌رو تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتفان کراخ، وزیر علوم و تحقیقات در برلین در پاسخ به نمایندگان مجلس برلین اطمینان داد که این کار تا ترم زمستان انجام می‌شود.

به گفته کراخ، روند انتخاب استادان در حوزه‌های مختلف، یکسان نیست، اما در نهایت اعضای هیات مشورتی باید استادان انتخاب شده را تایید کنند. از سوی دیگر،  بسیاری در این سال‌ها به ترکیب هیات مشورتی موسسه انتقاد کرده‌اند. آنها معتقدند که تنها انجمن‌های اسلامی محافظه‌کار در هیات مشورتی این موسسه حضور دارند. به طور مثال منتقدان معتقدند که اعضای فدراسیون شیعیان آلمان در تظاهرات ضد اسرائیل در برلین شرکت می‌کنند و به همین دلیل نباید در هیات مشورتی دانشگاه حضور یابند.

کراخ توضیح داد که اگر هیات مشورتی، نامزدی را به دلایل مذهبی رد کنند، دانشگاه باید شخص دیگری را به عنوان استاد معرفی کند و این استاد مجددا باید مورد تایید هیات مشورتی موسسه قرار گیرد. کار اصلی این موسسه آموزش معلمان و امامان خواهد بود. مسئولان دانشگاه انتظار دارند که در ابتدای کار، موسسه ۸۰ دانشجو داشته باشد. دولت برلین برای راه‌اندازی و کار این موسسه تا سال ۲۰۲۲، مبلغی در حدود ۱۳.۸ میلیون یورو در اختیار مسئولان دانشگاه هومبولت قرار داده‌اند.

 از سال ۲۰۱۱، پنج مرکز دانشگاهی در حوزه الهیات اسلامی در آلمان کار می‌کنند. این موسسات در توبینگن، فرانکفورت، مونستر، اسنابروک و ارلانگن-نورنبرگ هستند. در سال ۲۰۱۸، مسئولان دانشگاه هومبولت در برلین تلاش کردند که ششمین موسسه الهیات اسلامی را نیز تاسیس کنند. پس از ماه‌ها بحث درباره محتوا و ترکیب هیات مشورتی، مسئولان دانشگاه با تاسیس موسسه الهیات اسلامی موافقت کردند.

کد خبر 4670497

منبع: مهر

کلیدواژه: برلین دانشگاه هومبولت الهیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل، چالش‌ها و عملکرد حراست در سال گذشته و تشریح اجمالی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: در دوره کنونی دانشگاه، تلاش کردیم دیدگاه‌های عموم نسبت به حراست و حفاظت فیزیکی تغییر کند و بیشتر تقویت بُعد فرهنگی فعالیت‌های مجموعه حراست در نظر گرفته شده است.

رضا آبشیرینی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی امروز مسئولان و دلسوزان جامعه و کشور است، ادامه داد: در این نشست ضمن تدوین برنامه عملکردی یک سال پیش رو، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سایبری و مجازی و گزارش‌نویسی برای مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه فعالیتی در مجموعه حراست دانشگاه، در نظر گرفتن منفعت کارمند، استاد، دانشجو و دانشگاه بر منفعت شخصی است، خواستار جدیت و دغدغه‌مندی بیشتر همکاران حراست در انجام وظایف و مسئولیت‌ها شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه حراست، خط مقدم ورود افراد به دانشگاه است، افزود: بُعد نظارتی و ارتباطی حراست بسیار تعیین‌کننده است و این بُعد می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بسیاری از انحرافات و اصلاحات باشد.

هادی دشتی با اشاره به عملیات رزمندگان سپاه در پاسخ به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور خیانت است و باید این حماسه‌آفرینی‌ها که منجر به امیدآفرینی است، جامع و دقیق بازگو شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است