Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهر، اظهار داشت: مشکل آب و فاضلاب استان را پیش از این ۲ بار در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردم، زیرا طی روال عادی به نتیجه مطلوب نرسیده بودیم و مشکل همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی افزود: با وجود تلاش مسئولان همچنان شاهد هستیم که مناطق حاشیه اهواز و مناطق بسیاری از این شهر همچنان با مشکل قطعی آب مواجه هستند، زنی از شهروندان اهواز طی تماس تلفنی گفت پنج شبانه روز است آب ندارند و این مشکل در برخی مناطق در یک ماه گذشته و در بعضی مناطق حتی از سه ماه پیش ادامه دارد که شهروندان طی شبانه روز فقط چند ساعت آب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی فرد با اشاره به بازدیدهای خود از محله‌های کم برخوردار اهواز، اظهار داشت: در این محله‌ها مردم مطالبات زیادی دارند، اما باید به این مساله توجه داشته که اگر بازدیدها منجر به نتیجه نشود، بدبینی ایجاد می‌کند و مسئولان باید علاوه بر بازدیدها بخشی از وقت خود را در تهران و برای جذب اعتبارات صرف کنند.

وی با بیان اینکه با اعتبارات استانی مشکل آب و فاضلاب استان حل نمی‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از شهرها و روستاهای خوزستان با تانکر آبرسانی می‌شود بنابراین حل این مشکل نیازمند یک عزم ملی است.

موسوی فرد افزود: در فصل گرما مردم نیاز بیشتری به آب دارند و مسئولان در مرکز باید به یاری مسئولان استانی بیایند.

موشک جواب موشک

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با اشاره به تحرکات اخیر در منطقه و جهان برای توقیف نفتکش‌ها، گفت: باید به آمریکا و مجموعه نظام سلطه رویدادهای دهه اول انقلاب را یادآوری کنیم، در آن روزها که توان نظامی کنونی را نداشتیم و آمریکا وعده کرده بود که امنیت نفتکش‌ها را تأمین می‌کند، به رهبری امام خمینی (ره) تعداد زیادی از این نفتکش‌ها و ناوگان‌های متعدد آنها را ساقط کردیم و به قعر دریا فرستادیم.

وی افزود: امروز ایران قدرت اول منطقه و پنجمین قدرت نظامی دنیاست و آمریکا بداند که فرماندهی جنگ به دست با کفایت شخصی است که معتقد است در دنیای آینده و امروز، امنیت در سایه مقاومت اتفاق می‌افتد.

موسوی فرد تصریح کرد: حرف ایران امروز، «موشک، جواب موشک» و «نفتکش، جواب نفتکش» است.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به نشست اخیر امامان جمعه با رهبری اظهار داشت: توصیه اکید رهبری این بود که خطبه‌های نماز جمعه مختصر باشد و بیش از نیم ساعت یا کمی بیشتر، نباید نمازگزاران را معطل کرد.

۹۷۵۴/‏۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی آب و فاضلاب استانداری خوزستان تابستان نماز جمعه خوزستان اهواز وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جمالی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فسا با تاکید بر لزوم راهکاری سازنده برای تبعیض و شکاف بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی گفت: یکی از معضلات در مسیر تحصیل جوانان و نوجوانان دانش‌آموز ما، وجود تبعیض در امکانات و کیفیت تحصیل بین مدارس عادی دولتی و مدارس خاص است که این مساله آثار شکننده علمی و روحی جبران ناپذیری بر دانش آموزان مستعد محروم دارد.

امام جمعه فسا افزود: لازم است تا معلمین عزیز از دل این کلاس‌های درس با استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود، دانش آموزان مؤثر باسواد و پژوهش‌محور تحویل جامعه بدهند.

وی اعلام کرد: طبق آمارهای موجود، در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون نفر از جمعیت کشور دانش آموزی است و این یعنی یک پنجم کل جمعیت کشور را فقط دانش آموزان تشکیل می‌دهند که در اختیار آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام جمالی زاده تصریح کرد: ما چه اندازه در نقش آفرینی و تعلیم و اداره این سرمایه‌ها و این جمعیت ۱۷ میلیون نفری، آسیب شناسی و کار علمی پژوهشی کرده و در راستای ارتقا خروجی‌های آن نقش داشته‌ایم؟

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر ابراز کرد: با اینکه موضوع کار و کارگری در اسلام از جایگاه ممتازی برخوردار است و در بیانات بزرگان انقلاب در طول دوران انقلاب تاکنون بر رفع مشکل قشر کارگر تأکید می‌شده ولی هنوز در برخی موارد دیده می‌شود که کارگران عزیز ما دچار گرفتاری‌هایی همچون قراردادهای موقت، مشکل بیمه کارگران و وضعیت معیشتی این قشر در برخی مراکز و امثال آن هستند که می‌طلبد مسئولین کشوری در هر سه قوه، با در نظر گرفتن حقوق کارفرمایان در راستای ارتقای جایگاه کار و کارگری در کشور، فکری اساسی کنند.

حجت الاسلام جمالی زاده عنوان کرد: این در حالی است که رئیس‌جمهور بارها بر حل هرچه سریع‌تر مشکل بیمه کارگران تاکید و دستور فوری در این زمینه داده‌اند اما متأسفانه به گفته برخی کارگران طی چهار سال گذشته علاوه بر اینکه هیچ سهمیه جدیدی برای بیمه کارگران شهرستان فسا لحاظ نشده، بلکه بیمه ده‌ها کارگر را هم قطع کردند.

خطیب جمعه فسا متذکر شد: سزاوار نیست که این قشر را اینچنین در زحمت قرار دهیم زیرا اگر زمانی کار نباشد کارگر چگونه بیمه‌اش را پرداخت کند؟

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و بحران کم آبی، خطاب به مردم فسا بیان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم مشکل کم آبی و صرفه‌جویی را در زندگی خود مدنظر قرار داده و مسئولین هم با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تابستان، بر نحوه توزیع و مصرف آب به گونه‌ای نظارت داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام جمالی‌زاده در خاتمه گفت: بر اساس اعلام کارشناسان، بارش‌های بهاری به کشاورزان شهرستان فسا بیش از چندین میلیارد تومان خسارت وارد کرده که امید است با تلاش مسؤولین جهاد کشاورزی استان فارس این خسارت‌ها هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

کد خبر 6089144

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال در اهواز
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول