Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:58:07 GMT

ژاپن خواستار اعتماد سازی در روابط سئول-توکیو شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۱۲۴

ژاپن خواستار اعتماد سازی در روابط سئول-توکیو شد

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، «جون ایواماتسو» مدیر سیاست کنترل تجاری در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که اگر اعتماد متقابل میان سئول و توکیو مجدداً بازسازی نشود، مذاکره در مورد سیاست ها و مدیریت تجارت دشوار خواهد بود.

وی افزود: «اعمال محدودیت از جانب ژاپن بر صادرات کره جنوبی که ماه جاری میلادی انجام شد، هیچ تاثیری بر زنجیره عرضه جهانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روابط این دو همسایه آسیای شرقی از زمانی که دیوان عالی کره جنوبی در حکمی شرکت‌های «نیپون استیل» و «سامیتومو متال» را به پرداخت غرامت به چهار کارگر قربانی کار اجباری محکوم کرد، دچار تنش شد و این اختلافات به تجارت میان دو کشور نیز منتقل شده است.

کره جنوبی و ژاپن تاریخ روابط تلخی از زمان ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ در زمان استعمار شبه جزیره کره توسط ژاپن دارند که شامل کار اجباری مردم کره برای شرکت‌های ژاپنی و استفاده از زنان و دختران کره‌ای برای کار در مراکز فساد می‌شود.

ژاپن چندی پیش محدودیت‌هایی بر صادرات موادهای تک مورد نیاز برای نیمه رساناها و صفحه گوشی‌های هوشمند به کره جنوبی اعمال کرد. به نظر می‌رسد این تصمیم به تلافی حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت از سوی شرکت‌های ژاپنی به قربانیان کار اجباری در زمان جنگ و حکومت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره گرفته شد.

به دنبال ممنوعیت صادرات چند قلم از تولیدات فنی پیشرفته ژاپن به کره جنوبی، اعتراضات خیابانی گسترده ای در سئول صورت گرفت و صاحبان بسیاری از موسسات از جمله شرکت های کوچک و متوسط این کشور خواستار تحریم کالاهای ژاپنی شده اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی با اشاره به تحرکات برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه و تاکید امروز رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان، گفت: نکته کلیدی که مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از معلمان داشتند، در مورد برخی از تحولات در کشورهای منطقه و مسلمان که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال این موضوع خطرناکی است به لحاظ اینکه این کشورها با توجه به حوادث خونینی که توسط صهیونیست ها در غزه و فلسطین رقم خورده و می خورد و هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین را به خاک خون کشاندند، این وضعیت قابل هضم و توجیه نیست.

وی بیان کرد: رهبران کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. باید خود را در مقابل ملت هایشان، ملت های اسلامی و ملت های تاریخ ببینند و پاسخگو باشند به لحاظ اینکه از جرثومه ای حمایت می کنند که کشتاری بی رحمانه در طول سال های گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین وغزه مرتکب شده اند.

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است