Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به گرانی بازار مسکن گفت: شاهدیم که اجاره و قیمت‌های مسکن قیمت‌های نجومی به خود گرفته اند و این موضوع مشکلات اقشار مختلف مردم را که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند چندبرابر کرده است، از مسئولان و نمایندگان مجلس درخواست داریم تا به این وضع موجود رسیدگی کنند،

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: همانطور که برای برخی حوادث و بلایا ستاد بحران تشکیل می‌شود از مسئولان این درخواست را داریم که برای حل مشکلات گرانی اجاره مسکن هم ستادی تشکیل دهند و به داد مشکلات اقتصادی مردم برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح "ناظر یک" از سوی نیروی انتظامی اضافه کرد: سامانه‌ای با نیروی انتظامی در ارتباط است و افرادی را که در ماشین‌ها کشف حجاب می‌کنند به پلیس معرفی می‌کنند.

خطیب جمعه قزوین گفت: با اطلاع رسانی صورت گرفته به پلیس، نیروی انتظامی به مالک خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌کند تا خود را به پلیس معرفی کند اگر مالک خودرو مراجعه نکند طبق قانون خودروی وی توقیف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اجرای طرح "ناظر یک" تاکنون در مقابله با این ناهجاری‌ها که از سوی دشمن هدایت می‌شود موثر واقع شده است؛ البته برخی از روی ناآگاهی این اقدام را انجام می‌دهند، اما همه باید بدانیم که دشمن از راه بی عفتی به دنبال نابودی انقلاب ماست.

وی در ادامه به به توقیف نفت کش ایرانی از سوی انگلیسی‌ها بیان کرد: انگلیسی‌ها حتما پاسخ درخور از جمهوری اسلامی خواهند دید و ما باید کاری کنیم نه تنها انگلیسی‌ها بلکه سایر کشور‌های اروپایی و آمریکایی‌ها اگر خواستند مزاحمتی برای ما ایجاد کنند، بدانند که برایشان هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد و مردم آن‌ها را پشیمان خواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه بیان کرد: صهیونیست‌ها به آمریکایی‌ها گفته اند که شما ایرانی‌ها را مورد حمله قرار ندهید؛ زیرا آن‌ها با هر اقدام شما، ما را مورد هجمه و حمله قرار می‌دهند. این سخن چند اشکال اساسی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اولین اشکال اساسی این سخن صهیونیست‌ها این است که آن‌ها هنوز ایرانی‌ها را نشناخته اند، زیرا ایران اسلامی امروز به اقتداری دست پیدا کرده است که کسی جرات حمله به آن را ندارد این نکته باید مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: دومین اشکال اساسی سخن صهیونیست‌ها این است که آن‌ها هنوز آمریکایی‌ها را هم خوب نشناخته اند، در این برهه زمانی آمریکایی‌ها اقتداری برای حمله به کسی ندارند بلکه دوره ضربه خوردن و نابودی آنهاست.

امام جمعه قزوین افزود: سومین اشکال اساسی سخن صهیونیست‌ها این است که ما صهیونیست‌ها را به دلیل اینکه آمریکایی‌ها برای ایران توطئه گری می‌کنند مورد هجمه قرار نمی‌دهیم، بلکه حتی اگر آمریکا و اسرائیل هم به ما کاری نداشتند این وظیفه دینی ماست که با اسرائیل مخالفت کنیم و آن‌ها را به رسمیت نشناسیم و تا این غده سرطانی را از پیکره جهان اسلام برنکنیم از پا نمی‌نشینیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: نکته چهارم اشکال اساسی به سخن اسرائیلی‌ها این است که ما صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را به واسطه ظلم‌ها و جنایت‌ها و حقوقی که از ما ضایع کردند و ثروت‌هایی که از ما بلوکه کردند و به واسطه ۱۷هزار شهید ترور و تحریم مستحق تنبیه می‌دانیم و امروز ایران اسلامی قدرت تنبیه کردن آمریکا و اسرائیل و انگلیس و هر پدیده شومی که با آن‌ها همراهی می‌کند را به لطف خدا پیدا کرده است.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به برکات نماز جمعه تصریح کرد: اولین چیزی که از نگاه امام علی (ع) جامعه را به هلاکت می‌کشاند، بی اعتنایی به نماز جمعه است، زیرا در نماز جمعه مسائل مهم جهان اسلام مطرح می‌شود، نقشه‌های شوم اجانب افشا می‌شود، دعوت به تقوا می‌شود و مؤمنین دست برادری به یکدیگر می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: در نمازجمعه دعوت به تقوا می‌شود و مومنان دست برادری به یکدیگر داده و اتفاقات بسیار نورانی رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: دومین موضوع تاکید شده این است که وقتی دشمن برای ما رجزخوانی می‌کند ما نیز باید آماده شد، رجزخوانی کرد، مسلح و وارد میدان شد نه با لبخند وارد مذاکره با دشمن شویم. اگر این رویه را در پیش نگیریم هلاک خواهیم شد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: رجزخوانی و وارد میدان مقابله با دشمن شدن در دوره‌های مختلف به صورت‌های متفاوت از سوی مردم ما انجام گرفته است، دوران هشت ساله دفاع مقدس، حمایت از جریان مقاومت و نقش برآب کردن توطئه‌های استکبار جهانی و جهاد فرهنگی از نمونه‌های مختلف جهاد و مقابله است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: گاهی شاهد هستیم که دشمنان وارد جنگ فرهنگی با ما شده اند و به دنبال ترویج فساد و فحشا در بین مردم هستند همان اقدامی که در اندلس پیاده کردند و بی عفتی و بی بند و باری‌های اخلاقی را رواج دادند و به مسلمانان شکست سختی وارد کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: سومین موضوع بحث مناسک دینی و شرعی ماست که نمونه آن در این زمان حضور حجاج در بیت الله الحرام است که حاجیان خانه خدا برای انجام مناسک حج در مکه مکرمه و مدینه منوره آماده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه بین نماز جمعه و حج شباهت‌های بسیاری است، خاطرنشان کرد: یکی از شباهت‌ها همین حماسه آفرینی همایشی است و هیچ اجتماعی باشکوه‌تر از نماز جمعه که هر هفته جمعیت بسیاری در شهر‌های مختلف که بیش از ۹۰۰ شهر است، نداریم و این مهم بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: دیگر نقش نماز جمعه بسیج عمومی در پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه باید بکوشیم و بسیج شویم اگر کوچکترین خطری برای نظام اسلامی احساس کردیم در مقابله با آن بسیج شویم و الحمدالله این رسالت در نماز‌های جمعه سراسر کشور به خوبی دنبال شده است.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: نماز‌های جمعه وظیفه دارند فتنه کسانی که پیمان خود را با امام راحل، رهبری، شهدا، دین و مردم شکستند و به اجانب روی آوردند را در هم بشکند و مردم را بیدار نگه دارد.

وی نشر معارف قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از وظایف خطبای جمعه برشمرد و گفت: خطبای جمعه باید از قرآن و احادیث برای مردم بگویند تا کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند مطالب جدیدی از دین فرا بگیرند و روح تازه‌ای در آن‌ها دمیده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به شرایط شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه، بیان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی وقتی فعالیت خود را به عنوان سفیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آغاز کرد، در نیجریه حدود ۵۰۰ هزار پیرو مکتب اهل بیت (ع) وجود داشت، اما امروز میلیون‌ها شیعه فعال اهل بیت (ع) در آن کشور وجود دارد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: تاکنون چندین فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی را به شهادت رسانده اند و خود ش و همسرش را زخمی کردند و مدت زیادی را در زندان بوده اند و صهیونیست ها، سعودی‌ها و رژیم پیرو دشمنان اسلام در نیجریه، دست به دست هم داده اند تا در مقابل این شیخ بزرگوار ظلم و ستم خود را افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تاریخ همیشه ثابت کرده که هرکس می‌خواهد نور خدا را خاموش کند با شکست مواجه شده است، زیرا حق و حقیقت مطابق خواست خدای متعال پیش می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم و دچار اسراف نشویم و تا می‌توانیم در مصرف آب و برق رعایت کنیم.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد:  میز‌های خدمت این هفته ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور  مدیران کل  آموزش و پرورش  - نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس - تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای پردیس شهید رجایی (برادران) و پردیس علامه طباطبایی (خواهران) دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس