Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم آلمان با ابراز نگرانی از وضعیت منطقه خلیج فارس گفت که باید از همه فرصت‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تنش در منطقه خلیج فارس استفاده شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز در سخنانی درباره تحولات منطقه خلیج‌فارس موضع‌گیری کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک  صدراعظم آلمان امروز جمعه گفت: «البته من من نگران وضعیت (کنونی) خلیج‌فارس هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما نمی‌توانید که به این منطقه نگاه کنید بدون اینکه نگران شوید. تمامی فرصت‌های ارتباط دیپلماتیک باید مورد استفاده قرار گیرد تا از تنش جلوگیری شود.»

ترامپ دیشب مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است. ایران این ادعا را تکذیب و اعلام کرده به‌زودی تصاویر اخذ شده توسط پهپاد مورد ادعای آمریکا از ناوچه آمریکایی را منتشر خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که با وجود نگرانی‌هایی که درباره وضعیت جسمی وی وجود دارد، او می‌تواند به کار خود در این سمت ادامه دهد و گفت: «من می‌توانم از پس این سمت برآیم... من توجه زیادی به سلامتم دارم و همانطور که گفته‌ام، سال ۲۰۲۱ نتیجه فعالیت سیاسی من است.»

چند روز پیش، «هلگه براون» رئیس دفتر صدر اعظم آلمان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «مرکل سالم است و آماده است دوره حضورش در قدرت را به پایان برساند.»

این در حالی است که پیشتر برخی منابع درون حزبی (حزب سوسیال دموکرات) از احتمال کناره‌گیری زودهنگام آنگلا مرکل از قدرت خبر داده بودند. تکرار مشاهده لرزش صدر اعظم آلمان در مراسم رسمی در ماه‌های گذشته و نیز استقبال وی از مقامات در حالت نشسته، نگرانی درباره وضعیت جسمی وی را افزایش داده است.

صدراعظم آلمان همچنین گفت که بریتانیا اگر چه در آینده عضو اتحادیه اروپا نباشد،  همچنان یک شریک خواهد بود و همکاری با فردی که جانشین «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس می‌شود به چگونگی تعامل وی با کمیسیون اروپا بستگی دارد.

قرار است که بریتانیا روز سی‌و یکم اکتبر ( (۹ آبان ۱۳۹۸) ) اتحادیه اروپا را ترک کند و احتمال جانشینی «بوریس جانسون» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور زیاد است. وی که در انتخابات حزبی برای تعیین نخست‌وزیر بعدی انگلیس شانس بیشتری نسبت به «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس دارد، اعلام کرده است اگر نخست وزیر شود چه با توافق و چه بدون توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا، در تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی برگزیت را اجرایی می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکل خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟