Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پایگاه جشنواره جهانی جده عربستان اعلام کرد، ستارگان موسیقی پاپ آمریکا از جمله جنت جکسون، فیفتی سنت و کریس براون در جشنواره جهانی جده عربستان کنسرت موسیقی عمومی اجرا کردند.

در همین حال به دنبال انتقادهای فعالان حقوق بشری و اعتراض آنها به کارنامه حقوق بشر عربستان، نیکی میناژ، خواننده آمریکایی از مشارکت در این کنسرت موسیقی منصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای حمایت از حقوق زنان و همجنس‌گرایان در عربستان، در این کنسرت شرکت نکرده است.

کنسرت مذکور ۱۸ ژوئیه در تالار عبدالله الریاضی برگزار شد. در این جشنواره لیام جیمز پین، خواننده انگلیسی و استیو آئوکی، موزیسین آمریکایی نیز مشارکت داشتند.

سازمان‌های حقوق بشری از جمله موسسه حقوق بشری غیر دولتی که مقرش در نیویورک قرار دارد از هنرمندان خواسته بود در عربستان برنامه اجرا نکنند زیرا در این کشور میان زن و مرد فاصله گذاشته می‌شود.

تور هالوورسن، رئیس این موسسه در بیانیه‌ای از حضور ستارگان موسیقی در عربستان انتقاد و اعلام کرد: متاسفانه آنها پول را به اخلاق ترجیح دادند. آنها معمولا دم از حقوق بشر می‌زنند اما به نظر می‌رسد این بار به دلیل وجود چک هفت رقمی استثنا وجود دارد!

وی گفت: پس از جنجالی که میناژ به دنبال انصرافش از رفتن به عربستان بر پا کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به هر طریقی تلاش می‌کند که وضعیت را طبیعی جلوه دهد.

عربستان از سال ۲۰۱۸ روند اصلاحات را در پیش گرفته است که شامل افتتاح نخستین سینما، دادن اجازه رانندگی به زنان، میزبانی از هنرمندان و برگزاری کنسرت‌های موسیقی است که در گذشته انجام چنین اقداماتی در این کشور ممنوع بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان بن سلمان کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟