Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورونیوز، شرکت املاک پرپچوال گاردین که ۲۴۰ کارمند دارد، طرح ۴ روز کار در هفته را به مدت دو ماه به اجرا درآورد. در این طرح کارمندان یک روز کمتر کار می‌کردند اما حقوق آنها بدون تغییر باقی ماند.

در اجرای این طرح دکتر هلن دلانی از بخش بازرگانی و پروفسور جارود هار از بخش فن‌آوری دانشگاه اوکلند به عنوان مشاور حضور داشتند تا میزان بهره‌وری کارکنان را به کمک ابزارهای علمی بسنجند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این طرح استرس کارمندان حدود ۷ درصد کاهش یافته و ۷۸ درصد افراد گفتند که می‌توانند تعادل خوبی میان کار و زندگی برقرار کنند؛ این رقم پیش از انجام این طرح ۵۴ درصد بود.

همچنین بررسی عملکرد کارمندان نشان می‌دهد که نه تنها میزان بهره‌وری آنان کم نشده بلکه راهکارهای بهتری در کار ارائه می‌کنند که می‌تواند به پیشرفت شرکت کمک کند.

به عنوان مثال پروسه‌های کاری سرعت گرفته، جلسات اداری کوتاه‌تر و موثرتر شده و ترکیب جلسات کاری با زمان نهار استفاده بی‌رویه از اینترنت را کم کرده است.

کارمندان در ادامه گفته‌اند که روابطشان با یکدیگر نیز بهتر شده و آنها تمایل بیشتری دارند که به یکدیگر کمک کنند.

بسیاری از کارکنان این شرکت کاهش ساعات کاری را یک «هدیه» و «یک امتیاز» می‌بینند و به دلیل حسن نیت شرکت تمایل دارند قدم‌های موثرتری در جهت کمک به سودآوری آن بردارند.

همچنین این طرح باعث بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی آنها در خارج محل کار شده که بر عملکرد آنها در شرکت تیز تاثیر به سزایی گذاشته است.

اکنون اندرو بارنز، مدیر اجرایی پرپچوال گاردین، به هیئت مدیره شرکت توصیه کرده است که طرح چهار روز کاری را دائمی کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی هزار و ۳۴۴ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج ۶۵۰ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت هر پنج روز شاهد ورود نقدینگی بودند به طوری که شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۸۴، ۵۳، ۱۸۶، ۴۱۹ و ۶۰۲ میلیارد تومان نقدینگی به این صندوق‌ها تزریق شد.

گفتنی است، صندوق‌های با درآمد ثابت هفته کاری قبل‌تر  چهار روز یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۴۱۳، ۶۲۰، ۳۷۱ و ۵۱۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و در یک روز کاری یعنی شنبه هزار و ۶۷ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.

طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های با درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • حجازی: هوادار واقعی استقلال کاری به نتیجه ندارد
  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود