Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@19:12:12 GMT

برنامه اتحادیه اروپا: افزایش نرخ اشتغال به 75%

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۰۳۳۰

برنامه اتحادیه اروپا: افزایش نرخ اشتغال به 75%

کمیسیون اروپا قصد دارد تا با اصلاح سیاست‌های اشتغال‌زایی و کاریابی نرخ اشتغال جمعیت ۲۰ تا ۶۴ ساله ساکن در اتحادیه را تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۷۵ درصد افزایش دهد.

به گزارش یورونیوز، براساس گزارش کمیسیون اروپا، این طرح بر رشد هوشمند، پایدار و همه جانبه تاکید دارد تا رقابت و بهره‌وری در اروپا را بهبود بخشد و پایه‌های اقتصاد پایدار را محکم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ اشتغال براساس تعریف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، نسبت منابع موجود برای کار (افرادی که برای کار در دسترس هستند) به کل جمعیت است.

این نرخ براساس چرخه اقتصادی تغییر می‌کند و می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر آموزش و پرورش، سیاست‌های حمایت از کارگران و فرصت‌های برابر برای زنان، گروه‌های اقلیت و مهاجران قرار گیرد.

افراد شاغل معمولا به افرادی که بیش از ۱۵ سال و کمتر از ۶۵ سال دارند، اطلاق می‌شود که حداقل یک ساعت در هفته‌ای که پشت سر گذاشتند مشغول به کار بوده‌اند. با این حال، محدوده سنی و تعریف اشتغال براساس قانون و فرهنگ هر منطقه متفاوت است.

نرخ اشتغال در اتحادیه اروپا برای افراد ۲۰ تا ۶۴ ساله در دهه گذشته در سال ۲۰۰۹ میلادی در کمترین میزان (۶۸.۹٪) و در سال ۲۰۱۸ میلادی در بالاترین حد (۷۳.۲٪) آن قرار داشت.

نرخ اشتغال مردان در دهه گذشته به طور قابل توجهی بالاتر از زنان بوده و با وجود اینکه میزان اشتغال زنان افزایش یافته اما هنوز این فاصله میان دو جنس زیاد است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند