Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نعیم ثجیل یسر وزیر ارتباطات عراق دیدار و گفت وگو کرد.آذری جهرمی در این دیدار با خوب توصیف کردن تصمیم حذف ویزا میان دو کشور، گفت: مردم ایران عاشق امام حسین علیه السلام هستند و پیش بینی می کنم امسال چهار میلیون ایرانی در اربعین زائر حرم امام سوم شیعیان شوند بنابراین باید در مورد رفع مشکلات و افزایش ظرفیت های ارتباطات کمیته ویژه ای تشکیل شود تا کارها با سرعت پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه ترانزیت به صورت متقابل در دو کشور باعث افزایش تبادلات می شود، افزود: ایران آمادگی دارد تا هر میزانی که طرف عراقی نسبت به کاهش تعرفه اقدام کند، تعرفه ترانزیت با کشور عراق را پایین بیاورد.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پرداختن به کار مشترک اقتصادی در شرایط کنونی ضرورت دارد، اظهار کرد: ایران در حوزه های مختلف دارای محصولات و خدمات با کیفیتی است و این آمادگی از سمت ایران برای شروع کار مشترک اقتصادی وجود دارد.

 

دستور مستقیم وزیر عراقی برای افزایش ظرفیت ها ارتباطی میان دو کشور

وزیر ارتباطات عراق نیز با ضروری دانستن افزایش ظرفیت های ارتباطی دو کشور و رفع مشکلات، ضمن تماس مستقیم با مسوول مستقیم آن در این کشور، دستور بررسی موضوع و رفع سریع مشکلات را صادر کرد.

 

وی همچنین با دعوت از وزیر ارتباطات ایران و شرکت ها و استارت آپ های ایرانی برای حضور در نمایشگاه فناوری اطلاعات عراق، در مورد راه اندازی کار مشترک اقتصادی میان دو کشور افزود: واردات تجهیزات بی کیفیت باعث صدمه به زیرساخت ارتباطی عراق شده است.

 

بنابراین از آنجاکه از سفر قبل با تعدادی از سازندگان تجهیزات ایرانی آشنا شده ام و با کیفیت محصولات آنها آشنا هستم از این پیشنهاد استقبال می کنم و ظرف چند ماه آینده در این زمینه پیشرفت های خوبی حاصل می شود.در پایان دو کشور توافق کردند تا تمبر مشترکی در کشور ایران و عراق به چاپ برسد.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزرای ارتباطات اقتصاد جام نیوز عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس‌جمهور در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

حجت الاسلام رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش آنا، دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب