Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@11:34:19 GMT

پمپئو:آماده گفتگوی بدون شرط با ایران هستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۵۴۲

پمپئو:آماده گفتگوی بدون شرط با ایران هستیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن آماده گفتگوی بدون پیش شرط با ایران است.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی EWTN گفت: تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران تصمیم درستی بود. این توافق مسیر دستیابی ایران به بمب اتمی را تضمین می کرد. این موضوعی غیر قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای آمریکا و همینطور اروپا غیر قابل قبول است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران بزرگترین حامی تروریست در دنیاست. ما درباره نقض حقوق بشر داریم صحبت می کنیم. زندانیان آمریکایی در ایران وجود دارند که غیر قابل قبول است.

وی مدعی شد: ایران اقدامات مخربی در خاورمیانه انجام می دهد. رئیس جمهور ترامپ اعلام کرده که آماده گفتگوی بدون پیش شرط با ایران درباره فعالیتهای تروریستی ایران، برنامه موشکی و برنامه هسته ای این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: امیدوارم رهبران ایران به ویژه آیت الله [خامنه ای] فرصت حل این موضوعات را از طریق دیپلماتیک بدهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو توافق هسته ای نقض حقوق بشر مذاکره ایران و آمریکا قطعنامه ۵۹۸ صندوق توسعه ملی مسعود رجوی میدان حسن آباد شورایاری ها علیرضا دبیر آیت الله حقانی حذف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد چین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

قرار است بلینکن در این سفر علاوه بر مقامات سیاسی با سران تجاری و نیز جوانان چینی در شانگهای دیدار کند.

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل (پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

بلینکن پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

کد خبر 6087959

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • بلینکن وارد چین شد
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود