Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@16:39:46 GMT

۱۷۰ معلول تحت پوشش بهزیستی سرخه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۲۲۹۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، به مناسبت هفته بهزیستی در خصوص وضعیت افراد تحت پوشش بهزیستی، نحوه و میزان خدمات ارائه شده توسط این مرکز با ابوالقاسم رستمی گرجی رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه گفتگو کردیم
ابوالقاسم رستمی گرجی؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه با اشاره به وضعیت افراد تحت پوشش در این شهرستان گفت: بهزیستی شهرستان سرخه تعداد 170 نفرمعلول، 85 معلول جسمی و حرکتی و 31 خانوار مددجوی امور اجتماعی تحت پوشش خود دارد که 70درصد از این مددجویان افراد غیر بومی و مابقی افراد بومی شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حوزه اجتماعی و توانبخشی خدماتی از جمله وام خود اشتغالی، وام کارفرمایی، مشاغل خانگی و... به آنان پرداخت می شود و پرداخت بیمه های کارفرمایی و خویش فرمایی که پرداخت هزینه های آن برعهده اداره بهزیستی می باشد از جمله خدماتی است که به این افراد تحت پوشش ارائه می شود. در حوزه توانبخشی مواردی چون معلولین جسمی حرکتی، ضایعه نخاعی، ذهنی، بینایی، شنوایی و گفتاری داریم که خدمات مرکز مشمول آن ها می شود.
رستمی گرجی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی نیز چهل خانواده، اورژانس اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، مهدکودک ها (شاپرک، ارمغان و ریحانه)، مرکز خیریه کریم اهل بیت و بیمه زنان سرپرست خانوار که مسئولیت پرداخت بیمه آن ها بر عهده بهزیستی می باشد، وجود دارد. در حوزه پیشگیری برنامه آمبیلیوپی که این برنامه از تاریخ 24 تیر ماه آغاز شده و تا 31 تیر ماه نیز ادامه دارد، غربال گری ژنتیک، بینایی و اعتیاد( مرکز ترک اعتیاد رازی) وجود دارد و در حوزه مشارکت نیز امور مربوط به مسکن پیگیری می شود که کلیه این خدمات توسط مرکز بهزیستی سرخه ارائه می شود. از جمله خدماتی که در حوزه توانبخشی داده می شود می توان به مواردی چون مستمری ماهیانه، مبلغ افزایش یارانه، خدمات لوازم توانبخشی (تخت، عصا، واکر، ویلچر، لوازم بهداشتی و...) اشاره نمود.
وی افزود: مرکز مداخله در امور اجتماعی از حوزه های دیگری است که به کودکان کار، خیابانی، دختران فراری، زنان بدسرپرست و اورژانس اجتماعی خدمات ارائه می دهد. باتوجه به محدودیت اعتبارات مرکز بهزیستی، درخواست ما از خیرین مشارکت در امور مختلف و کمک به جامعه هدف می باشد که در این راستا خیرینی چون مهدی پیوندی و پونه پیوندی با این مرکز همکاری نموده و اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی