Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********
* تهران- روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.

* تهران- روابط عمومی کل سپاه با انتشار تصاویر رصد ناو آمریکایی، سند واهی بودن ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر سرنگون کردن پهپاد ایرانی در تنگه هرمز را ارائه کرد.

* نیویورک- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعای اخیر ترامپ درباره غنی سازی صفر را تکرار اشتباه پیشینیان آمریکا دانست که باعث افزایش غنی سازی هسته ای ایران شد و گفت: زیاده خواهی های آمریکا ره به جایی نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تهران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد شنبه با استقبال همتای ونزوئلایی خود وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

* لندن- کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، نتایج سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی را تشریح کرد.

* تهران- سفیر ایران در ایرلند بامداد روز شنبه گفت: دوبلین می تواند با تحرکات دیپلماتیک در حل مناقشات منطقه ای نقش مثبت ایفا کند.

* تهران- عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی نوشت: قاعده مقابله به مثل در حقوق بین الملل امری شناخته شده است.

* تهران- حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نامه‌ای به مقام های قضایی نیجریه خواستار حمایت از حقوق علامه شیخ زکزاکی شد.

* نیویورک- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آماده ایم با مقامات کشورهای خلیج فارس در هر زمانی دیدار و گفت وگو کنیم.

* تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای معاون رئیس جمهوری آمریکا نسبت به سفر محمدجواد ظریف به ونزوئلا گفت: مقامات آمریکا از هر فرصتی برای تبلیغات منفی و قلب واقعیت استفاده می کنند.

اخبار خارجی
**********
* تهران- شبکه سی ان ان روز جمعه گزارش داد: بسیاری از متحدان بالقوه آمریکا از طرح این کشور برای تشکیل ائتلاف جدید دریایی علیه ایران حمایت نمی کنند.

* تهران- "جرمی هانت" وزیر امور خارجه انگلیس جمعه شب گفت: تلاش می کنیم، از راه های دیپلماتیک، بحران با ایران را حل و فصل کنیم و لندن به دنبال گزینه نظامی با ایران نیست.

* تهران- رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو بشدت نگران افزایش تنش و تقابل میان ایران و آمریکاست.

* مادرید- «رشید بیات مختاری» سفیر تهران در هاوانا در مصاحبه با تلویزیون ملی کوبا گفت: آمریکا و برخی از متحدان آن منافع خود را در از بین بردن برجام و ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در منطقه می‌بینند.

* تهران- "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی که قوانین دریایی را رعایت نکرده بود، واکنش نشان داد و خواستار خویشتن داری طرف ها در منطقه خلیج فارس شد.

* تهران- گزارش های رسمی نشان از کاهش صادرات نفت خام عربستان به پایین ترین میزان خود از اکتبر ۲۰۱۷ (مهرماه / آبان) ۹۶ دارد، بطوری که این میزان ماهانه سه درصد کاهش یافت و به ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه رسیده است.

* تهران- منابع رسانه ای سعودی جمعه شب اعلام کردند که شرکت مشهور "لاکهید مارتین" امریکا موفق شده است که برای فروش سامانه دفاعی «تاد» با عربستان قرارداد یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلاری با ریاض امضا کند.

* لندن- رهبر حزب کارگر انگلیس نسبت به بروز درگیری تمام عیار در منطقه خلیج فارس هشدار داد و گفت بازگشت آمریکا به برجام باعث کاهش تنش ها و از میان رفتن تهدید جنگ می شود.

* لندن- سخنگوی دولت انگلیس بامداد شنبه پس از پایان نشست اضطراری دولت که در پی توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران برگزار شد، اعلام کرد به کشتی های انگلیس توصیه شده است که موقتاً از تنگه هرمز تردد نکنند.

* تهران- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که " مارک اسپر" سرپرست این وزارت خانه مجوز اعزام نیرو و تجهیزات به عربستان را صادر کرده است.

* لندن- تارنمای اینترنتی، حساب توییتری و ایمیل متروپلیتین پلیس انگلیس در ساعات پایانی جمعه شب به وقت محلی هک شد.

* تهران- شرکت کشتیرانی نوربالک (Norbulk) مالک نفتکش مصدر بامداد روز شنبه اعلام کرد: این نفتکش آزادانه در حال تردد در آب های خلیج فارس است.

* تهران- خبرگزاری رسمی عربستان (واس) بامداد شنبه گزارش داد، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی با اعزام نیروهای اضافی آمریکا موافقت کرده است.

* مسکو- رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران اعلام کرد: واضح است که انگلیس از دیگر کشورها انتظار ندارد که مانند خودش با او رفتار کنند.

* مسکو- خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه در خبری فوری اعلام کرد: در نفتکش انگلیسی توقیف شده از سوی ایران، چند تبعه روس حضور دارند و برای مالک این نفتکش کار می کنند.

* تهران- تارنمای تخصصی "قیمت نفت" (OIL PRICE) مستقر در انگلیس روز شنبه اعلام کرد که بهای نفت برنت در بازار جهانی با افزایش همراه بود و از ۶۳ دلار گذشت.

* لندن- جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس با تایید توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در تنگه هرمز از این اقدام ابراز نگرانی کرد.

* تهران- "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در واکنش به توقیف کشتی انگلیسی گفت که با مقام های لندن در این مورد صحبت خواهد کرد.

* نیویورک- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ۶ روز، نیویورک را برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا ترک کرد.

* تهران- شرکت استنا ایمپریو انگلیس اعلام کرد که نفتکش این شرکت با ۲۳ خدمه دریایی توسط قایق های ناشناس توقیف شده است.

* تهران- کاخ سفید روز جمعه در بیانیه ای خبر توقیف یک نفتکش انگلیس در تنگه هرمز خلیج فارس را تایید کرد.

* تهران- "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب با "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه در خصوص آخرین تحولات مربوط به ایران گفت و گو کردند.

* لندن- دولت انگلیس عصر جمعه در پی انتشار خبر توقیف کشتی این کشور در تنگه هرمز نشست کمیته اضطراری خود موسوم به "COBRA" تشکیل داد.

* تهران- وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی EWTN اظهار کرد: واشنگتن حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران درباره برنامه موشکی گفت‌وگو کند.

* تهران- با وجود تصاویر رصد ناو آمریکایی از سوی سپاه پاسداران و واهی بودن ادعای رئیس جمهوری آمریکا در مورد پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، وی بار دیگر ادعا کرد: مطمئنم که شب گذشته، یک فروند پهپاد ایرانی را سرنگون کرده ایم.

* تهران- ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به سوی شرکت کنندگان در "راهپیمایی بزرگ بازگشت" در مرز غزه با فلسطین اشغالی آتش گشود که در جریان آن ۵۸ نفر زخمی شدند.

* تهران- سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه گفت: آمریکا با خروج نیروهای خود از سوریه در حال اعزام مزدور خارجی به این کشور است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت