Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری استان در فصل بهار امسال براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران به ۱۴.۷ درصد کاهش یافته که نسبت به مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد بهبود نشان می دهد.

جواد مصطفایی در نشست شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: ۱۹ استان کشور روند نرخ بیکاری آنها رو به کاهش بوده که استان کرمانشاه نیز جزء آنهاست و ۱۲ استان نیز افزایش نرخ بیکاری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نرخ تورم در استان کرمانشاه در فصل بهار را ۳۷ درصد عنوان کرد که رتبه هفدهم کشور است که نسبت به سال گذشته ۱۶ پله بهبود یافته است، همچنین تورم نقطه به نقطه کرمانشاه نیز در این مدت ۴۷.۴ درصد بوده که میانگین کشور ۵۰ درصد اعلام شده است.

گردشگری «۲۰۲۰» دو هزار میلیارد تومان گردش مالی برای کرمانشاه دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، یکی از اهداف برگزاری رویداد ۲۰۲۰ در استان را جذب ۱۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت: اگر هر نفر ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنند این رویداد ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی برای استان خواهد داشت.

امید قادری در جلسه شورای برنامه ریزی استان، مهم‌ترین مزیت برگزاری رویداد جهانی ۲۰۲۰ که اکو توریسم روستایی عشایری در جهان است، شناساندن کرمانشاه به جهان دانست و گفت: ۱۶ استان متقاضی میزبانی این رویداد مهم بودند که با تلاش‌های استاندار این میزبانی به کرمانشاه و کردستان رسید.

وی در ادامه از شناسایی ۵۰۵ روستای هدف گردشگری استان خبر داد و گفت: در مطالعات اولیه ۵۰۵ روستای شاخص استان، قابلیت و ظرفیت هدف گردشگری را دارند و اداره کل میراث فرهنگی پروپزال نحوه میزبانی کرمانشاه در رویداد ۲۰۲۰ را تهیه کرده و در اختیار میراث فرهنگی کشور قرار داده است.

۳۹ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اکنون ۳۹ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند، گفت: ۲۸ هزار نفر از این تعداد در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، سه هزار در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت و هشت هزار دانشجو نیز در دانشگاه‌های زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

عبدالحمید علیزاده در آیین افتتاح دفتر امور کنسولی استان کرمانشاه مستقر در دانشگاه رازی، بیشترین متقاضیان تحصیل در ایران را اکنون در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و دکترا ذکر کرد و افزود: سالانه بیش از ۲ هزار دانشجوی خارجی از دانشگاه‌های ایران دانش آموخته می‌شوند که از این تعداد ۵۰۰ نفر بورسیه هستند.

وی ثبت موسسات جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران را در دستور کار وزارت علوم دانست و گفت: به زودی فراخوان فعالیت این موسسات صادر می شود و موسسات دارای مجوز می‌توانند در جذب دانشجو برای دانشگاه‌های کشور براساس قوانین و مقررات موجود کشورمان اقدام نمایند.

کار ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه پایان یافت

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: عملیات ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی که در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شده بود، پایان یافت.

علیرضا فولادی افزود: از مجموع واحدهای ساخته شده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ۲۴ هزار واحد مسکونی روستایی و هفت هزار واحد شهری است.

وی اظهار داشت: در جریان زلزله‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ غرب کرمانشاه، در مجموع ۱۰۷ هزار واحد آسیب دید که عملیات ۶۷ هزار و ۲۰۰ واحد تعمیری به طور کامل پایان یافته و حدود ۴۱ هزار واحد تخریبی است که تاکنون کار ساخت ۳۱ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در روانسر کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق شامل ۱۶ تن آرد، ۲ تن برنج، ۱۵ هزار بسته توتون و تنباکو، ۴۱ دستگاه ماکرویو و ۶۲ راس دام (گاو و گوسفند) قاچاق خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: طبق نظر کارشناسان، ارزش محموله های قاچاق کشف شده به ۱۰ میلیارد ریال می رسد.

وی در پایان با اشاره به توقیف سه دستگاه خودروی حامل بار قاچاق، از دستگیری ۹ متهم در این ارتباط و معرفی آنها به دستگاه قضائی خبر داد.

فصل جدید سریال «نون خ» در کرمانشاه ساخته می‌شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فصل جدید سریال «نون خ» در کرمانشاه ساخته می شود، گفت: در همین راستا دیداری با عوامل این سریال در مورد ساخت فصل جدید این سریال محبوب و پربیننده در استان کرمانشاه داشتم.

هوشنگ بازوند در دیدار با فقهی زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سریال پایتخت در معرفی استان‌های شمالی بسیار اثرگذار بود و سریال نون خ هم می‌تواند نقش بسیار مهمی در معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های کرمانشاه به مردم سراسر ایران داشته باشد.

وی اظهار داشت: منطقه اورامانات فضاهای روستایی بسیار زیبایی دارد که در اختیار عوامل ساخت این سریال قرار خواهیم داد.

بازوند در ادامه ساماندهی آرامگاه «یارمحمدخان» سردار بزرگ مشروطه را یکی از مطالبات مردم کرمانشاه از مدیریت ارشد استان دانست که طی این مدت بارها توسط چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مطرح شده است.

۵۳۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر، ۵۳۳ کیلوگرم تریاک در محور بیستون - کرمانشاه کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کارهای اطلاعاتی از فعالیت یک باند در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر مطلع و مشخص شد اعضای این باند قصد دارند مقدار زیادی تریاک را از یکی از استان های شرقی کشور به وسیله یک دستگاه کامیون برای توزیع به کرمانشاه منتقل کنند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر کرمانشاه با استفاده از شگردهای خاص، موفق به ردیابی مسیر حرکتی کامیون حامل تریاک شده و پس از مدتی تعقیب نامحسوس صبح امروز (۲۵ تیر) در محور بیستون - کرمانشاه متوقف کردند.

سردار جاویدان در ادامه از کشف حدود یک هزار و ۲۵۱ کیلوگرم انواع موادمخدر در سال جاری خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۴ درصد رشد نشان می دهد.

معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در سرسرای اجتماعات دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد.

در این آئین بهرام فاضلی زاده به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معرفی و از زحمات حجت الاسلام رحیم جعفری قدردانی شد.

استاد «یارویسی» تنبورنواز برجسته کرمانشاهی درگذشت

استاد «طاهر یارویسی» هنرمند برجسته تنبور نواز اهل شهر گهواره از توابع شهرستان دالاهو روز سه شنبه (۲۵ تیر) در ۷۹ سالگی درگذشت.

یارویسی متولد ۱۳۱۹ شهر گهواره شهرستان دالاهو استان کرمانشاه، استاد نوازنده و سازنده تنبور بود که نواختن را از سن ۱۲ سالگی آغاز کرد و از همان سنین اولیه مشغول فراگیری آواهای مقامی این ساز نزد استاد چنگیز فرمانی شده است.

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه مغلوب سوهان محمدسیما قم شد

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه در هفته سوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور نتیجه را به تیم سوهان محمدسیما قم واگذار کرد.

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه در این مسابقه چهار بر یک مغلوب مهمان خود شد تا سومین شکست متوالی این فصل را تجربه کرده باشد.

سپاه ۳۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور احداث کرده است

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه تاکنون ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور احداث کرده که فقط ۱۰ هزار واحد آن برای مددجویان کمیته امداد بوده است.

سردار سید ضیاء الدین حزنی در مراسم افتتاح ۶۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در روستای «زینلان» بخش سرفیروزآباد کرمانشاه افزود: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور احداث می کند که تا شهریور ماه در مرحله اول ۶ هزار واحد آن به بهره برداری می رسد و ۱۲ هزار واحد آن نیز در مرحله دوم ساخته خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد؛ محرومان و مستعضفان جامعه بدانند سپاه در همه مراحل و در همه جا در کنار آنها ایستاده و خدمت رسانی به مناطق محروم برای سپاه افتخار بزرگی است.

سردار حزنی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را یکی از اولویت های قرارگاه محرومیت زدایی دانست و گفت: این قرارگاه آماده است در این زمینه هرجا دستگاه های ذیربط بخواهند همکاری و خدمت رسانی خواهد کرد.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه گشایش یافت

دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور صنعتگرانی از سراسر کشور عصر چهارشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی این استان گشایش یافت.

۱۲۰ غرفه در این نمایشگاه تدارک دیده شده که ۵۵ غرفه آن مربوط به هنرمندان کرمانشاه و ۶۵ غرفه نیز مربوط به هنرمندان سایر استان‌ها است.

این نمایشگاه از امروز تا ۳۱ تیر دایر است، گفت: ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۲ است و ساعت بازدید در روز جمعه از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب خواهد بود.

برای کاهش هر درصد نرخ بیکاری ۲۳ هزار شغل باید ایجاد شود

استاندار کرمانشاه گفت: برای کاهش هر درصد نرخ بیکاری باید هشت هزار شغل پایدار و ثابت و ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شود.

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در بهار امسال توسط مرکز آمار ایران افزود: همان مرکزی که نرخ بیکاری استان را ۲۱.۶‬ درصد در سال گذشته اعلام کرده بود براساس همان شاخصه‌های اقتصادی الان نرخ بیکاری فصل بهار را ۱۴.۷‬ درصد اعلام کرده است.

بازوند، ملموس نبودن کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار را طبیعی دانست و گفت: بیکاری سالهای سال در کرمانشاه دپو شده و الان تعداد ناچیزی از خیل زیاد بیکاران استان مشغول به کار شدند طبیعی است که در سطح جامعه با تردید به این آمار نگریسته شود.

اصفهان قهرمان شنای نوجوانان کشور شد

تیم اصفهان عنوان نخست رقابت های شنای قهرمانی نوجوانان زیر ۱۵ سال کشور گرامیداشت عملیات مرصاد در کرمانشاه را کسب کرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، تیم اصفهان در این مسابقات با کسب یک طلا، هشت نقره و ۹ برنز و مجموع ۵۳۴ امتیاز پنجشنبه شب بر سکوی قهرمانی تکیه زد.

تیم هتل آپارتمان کوروش کرمانشاه هم که ۱۲ مدال طلا و ۶ نقره کسب کرده بود، با ۵۰۵ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.

مقام سوم این رقابت‌ها نیز به باشگاه شین کردستان با کسب پنج مدال برنز و مجموع امتیازی ۳۳۰ رسید.

در رقابت‌های شنای قهرمانی کشور، ۱۰۸ شناگر از ۱۷ استان در قالب ۲۵ تیم به مدت ۲ روز در استخر دانشگاه رازی کرمانشاه با یکدیگر رقابت کردند.

شهرداری کرمانشاه قهرمان کشتی کلانشهرهای کشور شد

مسابقات کشتی آزاد شهرداری های کلانشهر ایران در کرمانشاه با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید.

تیم کشتی شهرداری کرمانشاه در این مسابقات توانست با کسب چهار مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی تکیه برند.

پس از کرمانشاه که قهرمان شد، تیم‌های شهرداری مشهد و شهرداری همدان نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند، ضمن اینکه کاپ اخلاق این مسابقات هم به تیم رشت رسید.

جمهوری اسلامی با اقتدار به راه پرافتخار خود ادامه می دهد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باوجود تمامی کارشکنی غربی ها، جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به راه پرافتخار خود ادامه خواهد داد.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: در برجام اروپا متعهد به رعایت ۱۱ مورد در برابر کشورمان شده بود اما به فرموده رهبر معظم انقلاب به هیچکدام آنها عمل نشد.

وی همچنین با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب از مواضع طلبکارانه اروپا در قبال ایران، خاطرنشان کرد: این گستاخی محض است زمانی که آنها به هیچکدام از تعهداتشان عمل نکرده‌اند از ما می‌خواهند که به ادامه تعهداتمان بپردازیم.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، توقفی در کار جمهوری اسلامی نیست و ما با قدرت و صلابت به موضع خود که در راستای توسعه و پیشرفت نظام و انقلاب است عمل می‌کنیم.

۷۴۵۸/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک

رشد ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان/رشد 30 درصدی مستمری مددجویان

علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل 30 درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت/ به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول امسال

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 نهایی می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت.

سلاجقه: حدود 60 میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه