Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به جزئیات آماری کامل آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ را اعلام کرد. حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: از مجموع افراد مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ معادل ۵۵.۵۲ درصد داوطلبان فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توکلی عنوان کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند و همچنین تعداد ۴۰ هزار و ۷۶۴ داوطلب در دو کدرشته (رشته‌های شناور) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر داوطلب در صورت شرکت در دو کدرشته امتحانی باید دو کارت ورود به جلسه آزمون دریافت می‌کرد در مجموع تعداد ۶۵۶ هزار و ۲۱۶ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ صادر شد.

توکلی گفت: از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ ثبت نام کننده در یک کدرشته امتحانی تعداد ۴۹۰ هزار و ۹۴۸ نفر در جلسه آزمون شرکت کردند و از تعداد ۴۰ هزار و ۷۶۴ نفر که در دو کدرشته متقاضی بودند تعداد ۳۱ هزار و ۹۲۵ نفر در دو کدرشته در جلسه آزمون شرکت کردند.

وی بیان کرد: از تعداد کل کارت‌های صادر شده برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ نفر در جلسه آزمون غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به زمان اعلام نتایج و مدت انتخاب رشته گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و افراد مجاز تا سه شنبه ۲۵ تیرماه فرصت داشتند نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته بودند.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۲۵۳ هزار و ۶۶۵ نفر معادل ۵۵.۵۲ درصد داوطلبان نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

وی گفت: ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جزئیات انتخاب رشته کنکور ارشد 98 کنکور ارشد 98 المپیاد علمی دانشجویی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳